پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه امدادرسانی پس از ۸ روز از وقوع سیل در غرب مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باوجود اینکه تاخیر در شروع پاییز شاید امسال نگران‌کننده بود اما بارش‌های خوب آن هم با شروع نخستین ماه پاییزی این نگرانی را از بین برد اما بارش‌های سیل‌آسا زخم سیلاب‌های پاییزی را تازه کرد.

۱۳ آبان ماه امسال بود که در فاصله کمتر از یک ساعت بارش سیل آسا موجب جاری شدن سیلاب در شهرهای غربی استان شد، به‌طوری‌که تخریب منازل، آب‌گرفتگی، به راه افتادن چوب‌های سرگردان در سطح جنگل‌ها و تخریب پل‌ها و انسداد راه‌ها تنها گوشه‌ای از خسارت سیلاب پاییزی بوده است.

باوجود گذشت ۸ روز از وقوع سیلاب در شهرهای مازندران، هنوز شاهد شرایط اضطراری در شهرهای غربی استان هستیم، به‌طوری‌که شرایط در مرحله رفع حالت اضطراری بوده و امدادرسانی و ارائه خدمات کماکان درحال انجام است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: کماکان درحال رفع شرایط اضطراری در مناطق سیل‌زده غرب استان ازجمله شهرستان‌های چالوس، عباس‌آباد و نور هستیم.

وی افزود: عملیات ساماندهی رودخانه‌های طغیان کرده در سیل ۱۳ آبان بلافاصله پس از فروکش کردن سیلاب آغاز شد.

محمدی اضافه کرد: باتوجه به انسداد راه روستایی در نور، پل موقت بر روی رودخانه در نور احداث کردیم تا تردد برقرار شود و براساس نقشه برداری برای احداث پل جدید از ظرفیت ماده ۱۸ باید استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: در شهرستان چالوس هم ادوات و ماشین‌آلات برای احداث دیواره حفاظتی از قسمت شهری تا نجارکلا باتوجه به تخریب بالا در دستور کار قرار دارد که کارها انجام شد و ماشین آلات مستقر هستند تا نسبت به احداث دیواره اقدام کرده و واحدهای مسکونی در امنیت باشند.

وی با اشاره به عبور رودخانه سردآبرود از شهر چالوس و چند روستا، خاطرنشان کرد: در رودخانه سردآبرود حد فاصل سد انحرافی تا دریا نزدیک به یک کیلومتر دیواره‌سازی داشتیم که اگر این دیوارها نبود برخی روستاها مانند نجارکلا و دیوکلا دچار خسارت‌های بیشتری می‌شدند و ممکن بود شاهد آبگرفتگی شدید در این مناطق مسکونی باشیم.

محمدی با اعلام اینکه در شهرستان عباس‌آباد سطح خسارت گسترده تر بود، تصریح کرد: ماشین آلات درحال انجام اقدامات عمرانی و به ویژه در شهر کلاراباد که ماشین آلات مشغول هستند .

وی یاداور شد: در کنار جمع‌آوری درختان شکسته و افتاده بحث لایروبی هم باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره خسارت سیل در سوادکوه، گفت:  اقدامات اولیه در این شهرستان انجام شد و بحث اسکان اولیه چند واحد آسیب دیده در سوادکوه و لایروبی آورده‌های سیل هم صورت گرفت.

محمدی با تاکید بر اینکه بحث لایروبی باید به فوریت انجام شود، خاطرنشان کرد:  اقدامات و آمادگی‌های لازم را در سطح دستگاه‌ها ایجاد کردیم اما اینکه خسارت در گذشته بیشتر متوجه شرق استان بوده اما اکنون در غرب استان شاهد هستیم که باید اقدامات آبخیزداری و آب‌خوان‌داری با جدیت بیشتری دنبال شود‌.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات جبران خسارت سیل در استان مازندران درحال پیگیری است، گفت: ساماندهی در نقاط مختلف رودخانه‌های استان آغاز شده که همچنان هم ادامه دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.