پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سد سرشاخه‌گیر؛ راه‌حلی برای چوب‌های سرگردان سیلابی

0

مهرداد خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه غرب درباره آخرین وضعیت سیلاب در منطقه غرب استان و تصمیم‌گیری در ارتباط با چوب‌های سرگردان و شکسته براثر سیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بهترین اقدام در ارتباط با جلوگیری از مشکل درختان شکسته و افتاده در جنگل‌های منتهی به شهرها و روستاهای غرب استان بحث پیشگیری است.

وی با بیان اینکه  در جنگل‌های شمال ۳۴ رودخانه منتهی به روستاها و شهرها داریم که باید سد سرشاخه گیر برای جلوگیری از مشکل سیل در این مناطق احداث کنیم، افزود: با احداث سد سرشاخه‌گیر جلوی جریان سیلابی گرفته شده و هم جلوی این چوب‌آلات هم گرفته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه غرب با اشاره به احداث سدسرشاخه‌گیر در مسیر ۱۰ رودخانه غرب استان، تصریح کرد: احداث سدسرشاخه‌گیر عملکرد مثبتی داشت.

خزائی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه با اداره امور آب و با هماهنگی صورت گرفته تمام درختان شکسته و افتاده نشانه‌گذاری، جمع آوری و برای فروش به مزایده گذاشته شده و هزینه‌های تمام چوب آلات به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه آبخیزداری و هم در داخل حوزه آبخیز هزینه کردیم، گفت: در بخش آبخیزداری کارهای موثری انجام دادیم و درخواست این است اگر بتوانیم دست‌کم ۶ سرشاخه گیر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد احداث کنیم نقش مهمی در جلوگیری از بروز خسارت در طول سال در شهرها و روستاهای منتهی به جنگل خواهد داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.