پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات طلای نارنجی مازندران از ۲۰هزار تن گذشت

0

حسین ملایی درباره برداشت مرکبات در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در کنار اینکه برداشت نارنگی در استان درحال انجام، برداشت پرتقال هم در سطح باغ‌های مازندران شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات مرکبات از استان مازندران به ۲۰هزار تن رسید، اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات هم مربوط به شهرهای ساری، میاندورود و جویبار بوده است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اگر بحث صادرات دریایی پا بگیرد اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت؛ در کنار رونق صادرات، باغداران هم باتوجه به بالارفتن هزینه‌های تولید دلگرم می‌شوند.

ملایی به پیش‌بینی تولید ۳میلیون تن مرکبات امسال مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بحث شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها طرحی بود که از آبان ماه سال گذشته رونمایی شد و درحال حاضر هم ۱۹هزار هکتار از باغ‌های مرکبات و ۲هزار هکتار از باغ‌های کیوی شناسنامه‌دار شدند.

وی یادآور شد: موضوع مهم اینکه بحث صادرات هم از باغ‌هایی است که شناسنامه‌دار باشد که نوید آینده پررونقی را برای صادرات محصولات مازندران به همراه خواهد آورد.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت بیش از ۵۰درصدی نارنگی استان، گفت: درحال حاضر نگرانی در ارتباط با آفت و همچنین یخبندان نداریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.