پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اداراتی که استقرارآن برای بخش چهاردانگه ضروری است

در قسمت های قبلی به اهمیت استقرار بعضی از ادارات در منطقه پراختم. اگر منطقه می خواهد به پیشرفت های لازم برسد استقرار ادارات شرط لازم این پیشرفت می باشد.

0

 

در قسمت های قبلی به اهمیت استقرار بعضی از  ادارات در منطقه پراختم. اگر منطقه می خواهد به پیشرفت های لازم برسد استقرار ادارات شرط لازم این پیشرفت می باشد.

 

اداره آب و فاضلاب روستایی

بخش چهاردانگه دارای 96 روستا می باشد. آب که یکی از حیاتی ترین نیاز بشر می باشد سلامتی آب ارتباط مستقیم با سلامتی انسان دارد  و زندگی فقط با آب معنا پیدا می نماید. یکی از وظایف اصلی دولت ها تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم می باشد.

 

وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایجاد ، توسعه ، نگهداری ، بهره برداری ، بازسازی و مرمت تاسیسات مربوط به تامین ، انتقال ، تقسیم و توزیع آب شرب و بهداشتی ، جمع آوری و انتقال و دفع بهداشتی  فاضلاب روستاها می باشد.

یکی از مشکلات اساسی اکثر روستا های منطقه نداشت  و یا کمبود آب سالم و بهداشتی در رنج  می باشد. به خصوص در فصل بهار و تابستان که مردم بیشتری برای کشاورزی و باغداری در روستاهای منطقه ساکن می شوند.

 

در اوایل انقلاب  اسلامی جهاد سازندگی با همیاری مردم در بعضی از روستا ها لوله کشی آب نموده است. اکثر لوله ها در با گدشت  زمان از دچار فرسودگی شده اند . نگهداری پمپ ها آب ، لوله ها ،پرداخت پول برق تاسیسات آب رسانی  باعث شده است فشار سنگینی به روستا یان زحمت کش وارد شود . بدین ترتیب هزینه آب بها در بعضی از روستا ها تا چند برابر شهر می باشد.

 

تا اداره آب و فاضلاب روستایی در بخش مستقر  نگردد مشکل آب مردم منطقه همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

 

اداره صنعت، معدن و تجارت

منطقه چهاردانگه دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه  صنعت و معدن و تجارت می باشد. معادن متعدد ی مانند زغال سنگ، فلورین، سنگ های تزیینی، شن و ماسه و… در منطقه وجود دارد که متاسفانه از این پتانسیل عظیم برای ایجاد اشتغال استفاده چندانی نمی شود. در گذشته های نه چندان دور نزدیک به 1000 نفر در بخش معدن در منطقه مشغول فعالیت بودند .اما با واگداری بخش معدن به بخش خصوصی این اشتغال از بین رفته است. ومهاجرت مردم از بخش چهاردانگه با تعطیلی معدن زغال سنگ شدت پیدا نموده است.

 

در زمینه صنعت با استقرار دو شهرک صنعتی چهاردانگه و گرماب و کارخانه سیمان اگر مشکلات این شهر کها صنعتی حل شود باعث ایجاد اشتغال بالایی در منطقه می شود.

 

در زمینه تجارت با قرار گرفتن در کنار جاده اصلی شمال به شرق و جنوب کشور و تولیدات بالای کشاورزی و باغی یکی از پایگاه های اصلی تجارت می باشد.

 

با استقرار اداراه صنعت ، معدن و تجارت در منطقه و پیگیری حل مشکلات بخش معدن و صنعت امید رونق اقتصادی در منطقه می رود.

 

نویسنده: حامد خلیلی ازنی

 

مطالب مرتبط:

اداراتی که استقرارآن برای چهاردانگه ضروری است ( قسمت اول / اداره راه و شهر سازی )

اداراتی که استقرارآن برای چهاردانگه ضروری است( بخش دوم/ اداره بهداشت و میراث فرهنگی )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.