پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای فاز دوم محرومیت‌زدایی با آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بهزاد برارزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران به‌مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس، با تقدیر از خبرنگاران در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، ظهار کرد: در بحث تنش‌آبی ۳۳۰ میلیارد تومان قرارداد بوده ولی نیاز ما یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که نیاز به پیگیری مکرر داریم.

وی  افزود: شناسایی دغدغه‌‌ها به‌ویژه در روستاها و اعلام آن باعث پیگیری برای اخذ اعتبار که در نوع خود سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه خیران در حوزه آب شناسایی شدند و مجمعی را شکل دادند، اضافه کرد: افراد متمکنی که توانایی کمک داشتند در ساخت تاسیسات آب، حفر چاه و لوله‌گذاری فعال هستند.

برارزاده اضافه کرد: خیر اکبر ابراهیمی مدیرعامل پاکشوما در این زمینه ورود پیدا کردند؛ به‌طوری‌که سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر، سال گذشته ۱۵۰ و امسال ۲۴۱ کیلومتر لوله برای روستاهای مازندران اهدا کردند که با همکاری تیم‌های جهادی نسبت به حفر لوله اقدام کردیم.

وی با اشاره به انجام فاز اول محرومیت‌زدایی، افزود: در فاز دوم محرومیت‌زدایی بحث آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای مازندران خواهیم داشت که اهمیت بسزایی در خدمت‌رسانی به مردم دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه رقابتی بین مدیران امور آب شهرستان‌ها برای اینکه خودشان را در این حوزه به چالش بکشانند، ایجاد کردیم، گفت: این مهم شرایطی ایجاد می‌کند که مطالبه‌گری کنند؛ مدیری که توانمند نباشد مطمئنا جایگاهی در این حوزه نخواهد داشت.

برارزاده ادامه داد: در دولت سیزدهم گام‌های خوبی در حوزه آب برداشته شد؛ به‌طوری‌که در گام اول آب‌رسانی به ۶۰۰ روستا در دستور کار قرار گرفته و کماکان اهتمام در دستور کار داریم به‌طوری‌که نیاز ما بیش از یک‌هزار روستا است.

وی با اعلام اینکه در مازندران ۲۰۰هزار مشترک غیربومی و خوش‌نشین شناسایی شدند، تصریح کرد: ۲ میلیون جمعیت طی تعطیلات گذشته وارد استان شدند که نیاز به خدمات داشتند که در این زمینه بیشتر از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنیم که باید به سمت بهره‌برداری از آب‌های سطحی سوق یابیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه بهسازی چاه‌ها در دستور کار قرار دارد که در زمان پیک مصرف از این ظرفیت استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین روی چاه‌های از مدار خارج شده کار کردیم که با این کار پایداری شبکه را افزایش دهیم.

برارزاده با اعلام اینکه امروز در تمامی شهرها و روستاهای استان پروژه داریم، اظهار کرد: این نگاه و فرصت به مدیران و روسای ادارات شرایطی را ایجاد می‌کند به دغدغه‌ها بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سدهای میجران، سد آیت‌الله صالحی سوادکوه و سد شهیدرجایی ساری در زمینه استفاده از منابع آب سطحی، تصریح کرد: نیاز به اعتبار پایداری داریم تا بتوانیم بهره‌برداری از منابع آب سطحی را افزایش دهیم ولی ما نباید سفره‌های آب زیرزمینی را از بین ببریم؛ چراکه ما ۷۴۱ حلقه چاه داریم که باید حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه مازندران با این ظرفیت میزبان مسافران است، افزود: اگر ما مازندران را یک شهر ملی ببینیم ضرورت دارد در بحث کمک به اعتبارات اهتمام کنیم.

برارزاده با بیان اینکه گام‌های خوبی در زمینه فاضلاب شهری برداشته شده است، افزود: در برخی از شهرها در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهیم داشت که همه اینها با پیگیری محقق شده است.

وی یادآور شد: باتوجه به ۵۰ شهر مازندران در ۱۸ شهر پروژه درحال اجرای فاضلاب داریم اما باید در همه ۵۶ شهر باتوجه به شرایط اقلیمی پروژه‌های فاضلاب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بستر سامانه فارس‌من خبرگزاری فارس، افزود: باید از این بستر برای پیگیری مطالبات مردمی استفاده کنیم.

برارزاده با تاکید بر ضرورت پیگیری روزانه مسائل و مشکلات در حوزه آب، گفت: این مهم کمک می‌کند ما در هر شهری چه صدایی می‌شنویم.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته دولت ۵۰ پروژه افتتاحی داریم که نتیجه پیگیری‌ها بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.