پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پناهیان: شیخ فضل‌الله نوری نقشه‌های انگلیس را در ایران به‌هم ریخت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در یادواره شیخ شهید شیخ فضل‌الله نوری که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، با بیان اینکه مطالعه دقیق تاریخ نشان می‌دهد همه چیز همواره در حال تکرار است، اظهار کرد: در نگاه به تاریخ انقلاب می‌بینید در اوایل انقلاب سر می‌بریدند و بعدها داعش هم چنین کرد؛ مانند صدر اسلام و این حرکت‌ها و مشابه همواره تکرار شد و می‌شود.

وی با بیان اینکه شیخ فضل‌الله نوری نقشه‌های انگلیس خبیث را در ایران به هم ریخت، افزود: اکنون هم در وضعیتی قرار داریم که کوچکترین حرکت برای پاسداشت شیخ فضل‌الله نوری، برای بعضی‌ها چقدر دردناک می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی روزنامه‌های داخلی وقیح‌تر از بی‌بی‌سی  شروع به دروغ‌گویی می‌کنند که چرا صدایی به نفع شیخ فضل‌الله نوری بلند شد و این تناسب زمانی پاسداشت بسیار لازم و ضروری است.

پناهیان مشروطه را مقاومت ملی با رهبری علما علیه ظلم و استبداد عنوان کرد و افزود: در جریان مبارزه با استبداد و تحصن‌ها حرکت را تقویت کردند؛ در این زمان استعمار با سوار شدن بر روی موج انتخابات و مشروطه‌طلبی شروع به پا گرفتن کرد.

وی با بیان اینکه شیخ شهید در واقع مبارزه با استعمار را در کنار مبارزه با استبداد اصل قرار داد، گفت: مخالفت شیخ شهید با مشروطه نبود، بلکه مشروطه‌ای که با پناه بردن به اجنبی پیش برود، مخالف بود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، از سردیس و تندیس شیخ شهید شیخ فضل‌الله نوری رونمایی شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.