پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجتماع عظیم عزاداران چهاردانگه در روستای سرخ ولیک+ تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه طبق یک رسم دیرین امروز هفتم محرم مصادف با ۱۸ مهر ۱۳۹۵، عزاداران چهاردانگه و شهرهای دیگر در روستای سرخ ولیک حضور پیدا کردند.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه طبق یک سنت دیرین امروز هفتم محرم مصادف با ۱۸ مهر ۱۳۹۵، عزاداران حسینی بخش چهاردانگه و شهرهای دیگر در روستای سرخ ولیک حضور پیدا کردند.

 

طبق یک سنت حسنه و قدیمی و ماندگار، هییت عزادارن  روستاهای الیرد، خالخیل و کرسام در روز هفتم ماه محرم در روستای سرخ ولیک حضور پیدا می کنند و دسته های عزاداری در ابتدای محل مورد استقبال اهالی سرخ ولیک قرار می گیرند. سپس دسته های عزاداری که پیشاپیش  آنها علم های چهار روستا حرکت می کنند به محل حسینیه می رسند. و در حیاط حسینیه مداحان به نوحه خوانی و سینه زنی می پردازند. این بخش برنامه ساعت ده صبح  اتمام می یابد و مهمانان جهت پذیرای روانه خانه های اهالی می شوند.

 

در این روز تمام اهالی محل اقدام به پخت غذا می کنند و درب  منزل به روی عزاداران حسینی باز می باشد و منتظر قدم عزاداران می باشند.

 

بعد از صرف غذا و خواندن نماز جماعت بعد از ظهر مراسم تعزیه اجرا می شود.

 

این برنامه در روز هشتم محرم در روستای الیرد و در روز نهم محرم در روستای خالخیل و در روز عاشورا در روستای کرسام برگزار می شود.

 

در سال های اخیر این مراسم مورد توجه ویژه اهالی چهاردانگه قرار گرفته و از روستاهای مختلف در این عزاداری ها شرکت می نمایند.

 

به روستاهای خالخیل، کرسام، سرخ ولیک و الیرد شویلاشت می گویند.

 

photo_2016-10-09_06-04-17

 

photo_2016-10-09_06-04-25

 

photo_2016-10-09_06-04-31

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.