پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دعوت انجمن زمین پاک کیاسر به عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در عزاداری

انجمن زمین پاک کیاسر در اقدامی از همشریان کیاسری و چهاردانگه ای برای عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف در ایم محرم و به ویژه در روز تاسوعا و عاشورا دعوت کرد.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، انجمن زمین پاک کیاسر  با همکاری شهرداری کیاسر در اقدامی از همشهریان کیاسری و چهاردانگه ای برای عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف در ایام محرم و به ویژه در روز تاسوعا و عاشورا دعوت کرد.

 

این انجمن در اطلاعیه ای اعلام کرد:

 

برای روز عاشورا و تاسوعا انجمن دوستداران زمین پاک در نظر دارد تا با همکاری عزیزانی که نذری می دهند از ریختن زباله در سطح شهر جلوگیری کند. همچنین از همه ی عزیزانی که در این ایام اقدام به اطعام و نذری دادن در سطح شهر و یا منازل خود می کنند و همچنین از متولیان مساجد درخواست دارد تا از ظروف یکبار مصرف که علاوه بر عدم تجزیه در طبیعت و آسیب رساندن به آن برای سلامتی هم مضر بوده و موجب سرطان می گردد حدالامکان استفاده نکنن.

 

امیدواریم تا با آغاز فرهنگسازی در این موضوع بتوانیم امسال محرم متفاوت و بدون مزاحمتی به ویژه برای رفتگران زحمت کش داشته باشیم. اگر مایل به همکاری هستید در تاسوعا وعاشورا به ما بپیوندید.

 

photo_2016-10-09_18-32-44

 

چند نکته در زمان نذری دادن در ایم سوگواری و محرم:

پذیرایی از عزادارن امام حسین (علیه‌السلام) در ظروف یک‌بار مصرف در حالی که ظروف پلاستیکی باعث سرطان و بیماری می‌شود، شایسته و سزاوار نیست.

اسراف و دور ریختن نذری و غذای سالم، در حالی که بیش از ۷۶۰ میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه هستند و ۳۰درصد مردم کشورمان گرسنه اند و نان برای خوردن ندارند، رفتار شایسته عزادار امام حسین (علیه‌السلام) نیست و دور از انسانیت است.

ریختن زباله و بی اعتنایی به پاکیزگی شهر و سلامت طبیعت، در حالی که آثار زیان‌بار آن به خود مردم بازمی‌گردد و باعث آلودگی آب و خاک می‌شود، در شان عزادار امام حسین (علیه‌السلام) نیست و دور از اخلاق است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.