پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابتذال فرهنگی سوغات برخی گردشگران است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی پیش ازظهر یکشنبه در همایش استانی تکریم امامزادگان مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد با گرامیداشت دهه کرامت با بیان اینکه امامزادگان به گردن ما حق هدایت دارند، اظهار کرد: از مسئولان اوقاف استان مازندران به دلیل برگزاری این مراسم و تکریم امامزادگان و تجلیل از خادمین تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در گذشته و امروز اقشار گوناگون از مردم عادی، سیاسیون، گردشگران داخلی و خارجی به استان ما می آیند هر کدام سوغاتی به استان می‌آورند برخی سوغات بد و برخی خوب، به خصوص برخی از مسافران و گردشگران سوغات بدی مانند ولنگاری و ابتذال فرهنگی می‌آورند و مسائل فرهنگی را رعایت نمی‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران ادامه داد: برخی ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنند و مایه دلخوری و نگرانی قاطبه مؤمنان به خصوص خانواده شهدا شده‌اند.

امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه دسته‌های مختلفی که در گذشته و امروز وارد مازندران می‌شوند هر کدام سوغات فرهنگی زشت و زیبایی دارند، بیان کرد: یک هزار و ۲۶۲ امامزاده‌ای هم که وارد سرزمین ما شدند سوغاتشان این بود که دین، مکتب اهل بیت، مذهب تشیع را در اینجا ترویج کنند و بخشی از این سرمایه دینی و مذهبی خود را مرهون امامزادگان هستیم پس آنها بهترین سوغات را برای ما داشتند.

لایینی با اشاره به اینکه امامزادگان بهترین وسیله هدایت ما شدند، افزود: آنها واسطه آشنایی ما با پیغمبر و اهل بیت، اسلام، دین، مکتب، تشیع شدند که بهترین سوغاتی برای ما بوده است.

وی بیان کرد: ما هم باید در قبالشان تکریم کنیم، خودبه خود وقتی امامزادگان تکریم شوند زوار آنان نیز مورد تکریم قرار گرفته و برای آنها هم ارزش قائل می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران حوزه‌های علمیه را یکی دیگر از برکات امامزادگان دانست و خاطرنشان کرد: در کنار حرم امام رضا، حضرت معصومه، شاهچراغ و شاه عبدالعظیم حوزه‌های علمیه وجود دارد که امام بزرگوار (ره) و رهبر معظم انقلاب هر کدامشان یک قلم از حوزه‌های علمیه هستند.

امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه امامزادگان برای ما بسیار برکات فراوانی مانند برکات عقیدتی، سیاسی، مکتبی و اجتماعی داشته‌اند، یادآور شد: ما باید امامزادگان را بشناسیم و از آنها استفاده کنیم امروز به عنوان نمادین روز امامزادگان است اما در حقیقت هر روز، روز امامزادگان است و باید زوار داشته باشند.

لایینی خاطرنشان کرد: امید است که شرایط کرونایی هر چه زودتر برطرف شود تا دوباره حرم‌ها بازگشایی شوند و مثل سابق و حتی بهتر از گذشته زیارت کنیم.

وی با بیان اینکه خدا را شکر که ما را عارف و عاشق اهل بیت قرار دادند، افزود: خدا مسلمانی را خواسته است که به اهل بیت ارادت و اعتقاد داشته باشد و ما این افتخار را داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه ۴۰ سال در مقابل آمریکا ایستادیم و این قطعاً به برکت این امامزادگان است، بیان کرد: این امر با بصیرت، معرفت، مقاومت و هوشیاری مردم ممکن شده است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی، توجه به درون، به دشمن و به بیرون نگاه نکردن راه حل مشکلات است زیرا آنها برای ما کاری نمی‌کنند.

کد خبر 4960348
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.