پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیین وداع با پیکر نماینده سابق ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، در این آیین استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران ، مسئولان دستگاههای اجرایی استان ، فرماندار و مدیران ادارات ساری و اقشار مختلف مردم ، علما ،روحانیون و جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور یافتند.

ذکر مصائب اهل بیت (ع) ، مرثیه خوانی ، قرائت حمد و سوره و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به همراه خداحافظی فردی و جمعی با پیکر عالم مجاهد آیت الله طبرسی از برنامه های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم محسن طبرسی پسر ارشد آیت‌الله طبرسی بخشی از وصیت نامه پدرش را برای حاضران قرائت کرد و گفت : پدرم در وصیت‌نامه توصیه کردند بخشی را در شب وداع خدمت مردم شریف مازندران بخوانم که به شرح زیر است: 

  •  – جنازه‌ام را در مصلی ببرید و یا هر جای دیگر که مصلحت است تشییع کنید البته ذکر سالار شهیدان را برایم فراموش نکنید، هزینه مراسم ختم را ساده بگیرید و تشریفات قائل نشوید از همه حلالیت می‌طلبم.
  •  با دست خالی و روی سیاه، عمل تباه به سوی مبعودم می‌روم، جز مغفرت و شفاعت اهل بیت چیزی نمی‌خواهم در گلزار شهدا ملامجدالدین ساری کنار قبور شهدا دفنم کنید.
  •  از ملت شریف و عزیز ملت ساری و جانبازان و آزادگان طلب عفو و بخشش دارم، میراث خون شهدا یعنی انقلاب و رهبری را خوب حفظ کنید، از امت حزب الله و شهروندان ساروی تقاضا دارم اگر حقوقی دارند از خانواده بنده طلب کنند.
  •  از تریبون نماز جمعه برایم از مردم رضایت بگیرید، خداوند ائمه را وسیله شفای مسلمین قرار بدهد، از برادران سپاه و اعضای سیاست‌گذاری نماز جمعه ساری طلب رضایت دارم حقیر را از دعای خیر فراموش نکنند.
  •  از همه کسانی که با ستاد همکاری داشتند کمال تشکر دارم همه همراه و همگام با انقلاب باشید این انقلاب سرمایه‌اش خون شهیدان و جانبازان و مجروحان است.
  •  وصیت آخر من برای همه این است که خدا پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را فراموش نکنید و در همه امور و مشکلات زندگی به این حبل‌الله متوسل شوید.

بر اساس برنامه ریزی ستاد ارتحال آیت الله طبرسی ، پیش از برگزاری آئین وداع عمومی در مصلی ساری ، ساعت ۱۶ عصر امروز هم مراسم وداع با پیکر این فقیه مازندرانی در حوزه علمیه امام علی (ع) شهر ساری که شاگردان آیت الله طبرسی در آنجا حضور داشتند ، برگزار شد.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در مازندران پس از تحمل مدت‌ها رنج بیماری روز شنبه هفته جاری در بیمارستان ساسان تهران درگذشت. 

بر اساس تصمیم بیت آیت الله طبرسی ، پیکر این عالم ربانی ابتدا روز گذشته دوشنبه ۲۱ بهمن درشهرستان قم تشییع و امروز به ساری انتقال یافت.

مراسم تشییع پیکر نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری فردا چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در شهر ساری محل سکونت و شهری که ۴۰ سال امامت جمعه آنجا را بر عهده داشت، برگزار می شود.

 مراسم تشییع پیکر آیت الله طبرسی ساعت ۱۰ صبح فردا چهارشنبه در ساری برگزار و در آرامگاه ملامجدالدین این شهر به خاک سپرده می شود.

آیت الله طبرسی از سال ۷۸ به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران منصوب شد و از سال ۵۹ هم امامت جمعه شهرستان ساری را بر عهده داشت.

وی آبان ماه امسال از سمت نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه ساری ” به جهت بیماری و نبود توان جسمانی ” استعفا کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.