پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت‌الله شجاعی در طول حیات خویش در خدمت اسلام بود

آیت الله شجاعی کیاسری مفسر قرآن و نماینده مردم شهرستان ساری در چهار دوره مجلس شورای اسلامی در 30 آبان 1393 دار فانی را وداع گفت.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله‌ نورالله طبرسی امشب در مراسم چهلم درگذشت آیت‌‌الله سید حسن شجاعی در مصلی بزرگ شهرستان ساری با تسلیت شهادت امام حسن عسگری اظهار کرد: شیعه به دلیل پشتوانه قوی مانند ائمه اطهار در حال حاضر در جهان روز به روز در حال گسترش است.

 

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسگری با وجود مشکلاتی که داشت برای اعتلای اسلام ناب محمدی تلاش زیاد کرد و در این راه حکومت فاسق فشارهای زیادی به ایشان وارد کردند، اضافه کرد: بعد از ائمه اطهار علمای دین اسلام نیز برای ترویج دین اسلام تلاش‌های زیادی کردند و در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده علما امروز شیعه روز به روز در حال گسترش است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه به حضور جمعیت 17 میلیونی در کربلا اشاره کرد و گفت: نفوذ شیعه در بین امت‌های جهان روز به روز در حال گسترش است.

 

وی با بیان اقدامات آیت‌الله شجاعی افزود: ایشان به دلیل خدمات ارزنده‌ای که در دوران حیاط خویش در شهرستان ساری داشت همواره مورد تقدیر مردم بود و بعد از رحلت ایشان مردم با حضور پرشور خویش از این عالم به خوبی تجلیل کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مردم با انتخاب به این مرد بزرگ بیش از چهار بار به ایشان برای حضور در مجلس رای اعتماد دادند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله شجاعی فقه و تفسیر قرآن را که بالاترین علوم در بین علمای اسلام  است را به خوبی فرا گرفت.

 

این مسئول با بیان اینکه تفسیر قرآن آیت‌الله شجاعی بارها تجدید چاپ شد و هر بار که چاپ می‌شود مورد استقبال قرار می‌گیرد،گفت: ایشان در بین علوم انتخاب احسن داشتند و تلاش کرد در طول حیات خویش در خدمت اسلام و مسلمین باشند.

 

طبرسی با اعلام اینکه آیت‌الله شجاعی در علم تفسیر بسیار سرآمد بود و همین امر نیز موجب ماندگاری نام ایشان می‌شود حیات و مماتش با قرآن بود، افزود: تفسیر قرآن آیت‌الله شجاعی به روز است که به نام تفسیر نمونه در دسترس است و این اقدام بزرگ در سالیان سال طول کشید.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه آیت‌الله شجاعی در فقه نیز تخصص داشت و در تحقیق و بیان و نوشتار شخصیت مایه افتخار برای همه بود و فقدان ایشان برای همه ما مایه تاسف است.

 

1 نظر
  1. موسوی می گوید

    روح آیت لله سیدحسن شجاعی شاد و یاد آن بزرگ مرد گرامی باد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.