پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیا تاسیس دانشگاه جامع ساری از برنامه های نامزده‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است؟

اما شهرستان ساری، تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد دانشگاه جامع می‌باشد. در صورتی که برخی از مراکز استان یک یا چند دانشگاه جامع و دارای چند دانشگاه تخصصی مانند دانشگاه صنعتی، هنر و کشاورزی می‌باشند.

0

بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد گسترش آموزش عالی در کشور و تاسیس دانشگاه جامع و تخصصی در مراکز استان‌ها و حتی شهرستان‌های کوچک می‌باشیم، اما شهرستان ساری، تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد دانشگاه جامع می‌باشد. در صورتی که برخی از مراکز استان یک یا چند دانشگاه جامع و دارای چند دانشگاه تخصصی مانند دانشگاه صنعتی، هنر و کشاورزی می‌باشند.( مانند تبریز دانشگاه جامع تبریز، دانشگاه جامع شهید مدنی تبریز، دانشگاه صنعتی سهند تبریز و دانشگاه هنر تبریز)، حتی مراکز استان های تازه تاسیس مانند گلستان دارای دانشگاه جامع گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان می‌باشد.

شهرستان ساری و میاندرود با جمعیت ۵۶۵ هزار نفر جمعیت و داشتن راه هوایی، ریلی و حمل نقل جاده‌ای، پیشینه تاریخی بهترین شرایط را برای داشتن دانشگاه جامع برخوردار است. حق جوانان مرکز استان است که فرصت تحصیل در شهر آنها وجود داشته باشد.

متاسفانه بعد انقلاب اسلامی به علت رقابت‌های بی مورد، سبب عقب مانندگی در بسیاری از شاخص های توسعه در شهرستان ساری و استان مازندران شده است.

مرکز استان مازندران فاقد دانشگاه جامع، فاقد موزه ملی، مرکز اسناد، بیمارستان مدرن،کتابخانه ملی و عقب ماندگی ساختار شهری و…. می‌باشد.

عدم مطالبه گری مردم در شاخصه های کلان و در خواست‌های کوچک مانند استخدام و پست در ادارات و… از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عملا نمایندگان مرکز استان را از توجه به شاخص‌های کلان به مطالبات دم دستی سوق داده است و همین عامل باعث عقب ماندگی چشمگیر مرکز مازندران نسبت به مراکز استان‌های دیگر شده است.

نمایندگان شهرستان در وهله اول با کنار گذاشتن رقابت بین خودشان، باید کارهای اجرایی را به مدیران توانمند ادارات بدون وابستگی به نمایندگان خاص واگذار کنند در آن صورت نیازی نیست تا برای آسفالت معابر روستای و کارهای کوچک اجرایی وقت و انرژی خود را صرف کنند.

در آن صورت فرصت کافی برای پیگیر کارهای اساسی و ماندگار مانند تاسیس دانشگاه جامع ساری، احداث سد چهاردانگه، سد زارم رود، دو بانده کردم محور حیاتی کیاسر، احداث پل های مهم در سطح شهر ساری برای حذف ترافیک و…. در مرکز استان که نیازمند پیگیری و تصویب در مجلس شورای اسلامی و سطوح ملی است، باشند و انرژی خود را برای تحقق آن مصروف نمایند تا شاهد پیشرفت در مرکز استان مازندران باشیم.

الان که موسم انتخابات مجلس شورای اسلامی است، بررسی نماییم که کدام نامزد برای تحقق شاخص های کلان توسعه برای مرکز استان دارای برنامه است و با مطالبه آن از نامزدها با انتخاب افراد توانمند که قدرت چانه زنی در سطوح ملی را داشته باشند به عنوان نماینده مرکز استان انتخاب نماییم تا پیگیر جبران عقب ماندگی های برجامانده از گذشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.