پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمل؛ مجری طرح فروش هوشمند نان در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نان قوت قالب کشور است و هر خانواده‌ای با هر سطح درآمد و وضعیت اقتصادی بر سر سفره خود استفاده می‌کند.

آزاد شدن نرخ آرد و چگونگی بالا رفت قیمت نان باعث شده تا در بین افراد جامعه هر روز شاهد صحبت‌های ضد و نقیض باشیم و اظهار نظرها در این مورد بالا است.

طرح فروش هوشمند نان پس از اجرا شدن در تهران و زنجان، این بار در برخی از نانوایی‌های شهرستان آمل اجرا شده است.

فرماندار ویژه آمل در مورد اجرایی شدن عملیات فروش هوشمند نان در این شهرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: یکی از مهمترین مزایای فروش هوشمند نان، افزایش کیفیت نان و پخت آن در هر نانوایی است و در این طرح مشتری می‌تواند به کیفیت نان توسط نانوایی‌ها امتیاز داده و خود ناظر بر عملکرد نانوایی‌ها باشد.

سید عباس حسینی با اشاره به نظارت هوشمند و دیجیتال در اجرای طرح هوشمند فروش نان، افزود: مقدار مصرف آرد، تعداد توزیع نان و کیفیت نان در نانوایی‌ها مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه آمل با اعلام کشف ۱۱ کیسه آرد غیرمجاز در دو روز گذشته، تصریح کرد: تا روند اجرای کامل طرح هوشمندسازی فروش نان نظارت بر نانوایی‌ها همانند گذشته به صورت مستمر و منظم در شهرستان انجام می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه ۹۰ پرونده تعزیراتی از ابتدای سال تاکنون برای نانوایی‌های متخلف آمل تشکیل شد، افزود: براساس روند نظارتی برای ماه جاری از سهمیه آرد تعداد ۱۹ واحد خبازی به دلیل تخلف کاسته شده و برای تعداد ۵۷ واحد خبازی افزایش آرد درنظر گرفته می‌شود.

حسینی با اعلام اینکه برای همه ۵۱۰ نانوایی در سطح شهرستان آمل دستگاه‌های کارتخوان تعریف و تجهیز شده است، متذکر شد: کارتخوان‌های بانک سپه به عنوان نخستین کارتخوان در نانوایی‌های طرف قرارداد نصب شد و براساس برنامه در آینده نزدیک کارتخوان سایر بانک‌های طرف قرارداد برای دیگر نانوایی‌ها نصب می‌شود.

وی مدیریت مصرف آرد یارانه‌ای را از مهمترین مزیت‌های طرح فروش هوشمند نان دانست و عنوان کرد: میزان پخت واقعی هر خباز در این طرح مشخص شده و امکان فروش آرد دولتی برای نانوا و نانوایی‌ها امکان‌پذیر نیست.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به جلوگیری از قاچاق آرد در اجرای طرح جدید، افزود: قیمت نان در این طرح هیچ تغییری ندارد و نان با همان قیمت گذشته عرضه می‌شود.

این مسؤول گفت: در این طرح امر خرید نان برای مردم ساده‌سازی شده و هیچ محدودیتی برای خرید تعداد نان وجود ندارد.

 /۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.