پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمادگی برای ایجاد سایت موزه وستمین با اعتبارات ملی وجود دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شهرداری کیاسر، مدیر کل موزه های کشور پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت موزه وستمین کیاسر اظهار داشت:شرایط لازم برای ایجاد سایت موزه وستمین کیاسر با اعتبار ملی وجود دارد.

دکتر محمد رضا کارگر افزود: وارد هر استانی کشور که می شویم توانمندیهای تاریخی و فرهنگی را شاهد هستیم که به منزله یک دنیا یا کشور جدید است این درحالی است که کل اروپا را نگاه می کنیم یک بافت تاریخی ،فرهنگی و طبیعی برخوردر است که فاقد تنوع است و تاریخ یکپارچه ای دارد.

وی با بیان اینکه در ایران تنوع اقلیمی،طبیعی، تاریخی و فرهنگی وجود دارد متاسفانه نتوانستیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم گفت: توسعه شمشیر دولبه است که اگر تنوانیم از آن به درستی استفاده کنیم بسیاری از توانمندیهای ما را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه موزه ها نه تنها یک مقصد گردشگری بلکه یک موضوع جدی برای جامعه است افزود: یونسکو معتقد است بالاترین سواد ،سواد فرهنگی است و جوامعی که بتوانند فرهنگشان را حفظ کنند می توانند از تنوع برخوردار باشند انموقع است که مورد توجه جهلن قرار می گیرند.

مدیر کل امور موزه ها ی کشور با اشاره به اینکه اگر ما تنوع را از دست بدهیم در این هجوم فرهنگی دیگر چیزی برای عرضه نداریم تصریح کرد:این سواد فرهنگی را موزه ها به مردم می دهند و مهمترین رسالتشان این است که جوامعی را که شدیدا در خطر آلزایمر هستند را نجات دهند.

دکتر کارگر یادآور شد:موزه ها تلاش می کنند تمامی تجارب یک جامعه را نشان دهند که مردم در گذشته چطور با محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوریشان برخورد کردم و در کنار فرهنگها مختلف فرهنگ خودشان را حفظ کرده و و در عین حال یک گفتگو ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مازندرن 700 اثر ثبت شده دارد که هر یک مقصد گردشگری است افزود:اقتصاد موزه ها موضوعی است که دنیا در موردش صحبت می کند و معتقد است که موزه باید به لحاظ اقتصادی خودکفا شده و روی پای خود بایستد.

مدیر کل موزه های کشور بر برندسازی فرهنگی تاکید کرد و گفت :از ایجاد موزه های خصوصی توسط مجموعه داران در سراسرکشور استقبال می کنیم.

محمودی شهردار کیاسر نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد سایت موزه وستمین کیاسر می تواند زمینه جدب توریست و گردشگر را در منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر فراهم سازد، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کیاسر قطعا همکاری لازم برای ایجاد سایت موزه وستمین کیاسر اداره کل گردشگری استان خواهد داشت تا هر چه سریعتر این سایت موزه در منطقه راه اندازی گردد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.