پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز عملیات روکش آسفالت در محور کنار از بهشهر تا رامسر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی نجفی پیش از ظهر امروز در گفت‌و با خبرنگاران با اشاره به اینکه هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی در حمل و نقل نامگذاری شده است، اظهار کرد: ایمنی باعث توسعه اقتصادی در کشور می‌شود و حساسیت‌ها در این بخش توسط همکاران ما بسیار جدی‌ گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده ایمنی در محورهای مازندران،افزود: اقدامات ایمنی شامل خط کشی، نصب تابلو و علائم، نصب جداکننده‌ها، بحث روکش آسفالت، ایجاد نیوجرسی و حذف گارد ریل‌ها و برنامه‌ریزی برای ساخت دور برگردان و حذف بریدگی را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه توجه به مباحث ایمنی در محورهای حادثه خیز را درد ستور کار داریم، گفت: حذف گاردریل و ایجاد نیروجرسی و نیم‌نیوجرسی از اقداماتی است که در سال جاری پیگیری می‌کنیم.

نجفی خاطر نشان کرد: بریدگی‌های محور چهار خطه را تبدیل به دوربرگردان می‌کنیم و بر اساس اعتباراتی که دریافت می‌کنیم برنامه‌ داریم که به صورت جدی در این بخش وارد شویم.

وی هزینه حذف هر بریدگی و ایجاد دوربرگردان را ۲ میلیارد تومان بر اساس برآورد سال ۹۸ اعلام کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده ایمن‌سازی محورهای مازندران، از کاهش میزان تلفات جاده‌ای استان طی سه سال پیاپی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: با تلاش رهداران و ایمن‌سازی محورهای مازندران در سال ۹۸ سومین استان به لحاظ تعداد کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای بودیم و بنا داریم که این روند را در سال جاری به صورت جدی‌تر و بر اساس اعتبارات دریافتی پیگیری کنیم.

نجفی با اعلام اینکه نهضت روکش آسفالت را در محورهای استان مازندران آغاز کردیم، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه از بهشهر تا رامسر آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از رانش و ریزش جاده‌ای در سطح استان مازندران، گفت: با آغاز سال جاری میزان ریزش و لغزش ما به نسبت سال گذشته افزایش داشته است اما تلاش کردیم که در کمترین زمان محورهای استان بازگشایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل نگهداری راه‌های مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا ویروس در کشور، بیان کرد: همکاران ما به صورت تمام وقت در محورهای استان حضور داشتند تا روز ۲۹ اسفنده سال ۹۸ در پروسه راهداری زمستانه مشغول کار بودیم و پس از آن پیگیر ریزش و رانش در محورهای اصلی و ورودی مازندران بوده‌ایم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حذف گاردریل و ایجاد نیوجرسی، گفت: ایجاد نیوجرسی ساری تا آمل و کمربندی قائم‌شهر در مرحله مناقصه‌گذاری قرار دارد ودر سایر نقاط استان هم برنامه‌ریزی برای ایجاد نیوجرسی در دستور کار است و برای حفظ زیبای و جلوگیری از خستگی رانندگان ایجاد نیم‌نیوجرسی و بحث فضای سبز را عملیاتی کنیم.

نجفی هزینه هر کیلومتر نیوجرسی را ۴۵۰ میلیون تومان بر اساس هزینه‌های سال گذشته اعلام کرد و گفت: به صورت کلی حدود ۱۰۰ کیلومتر نیوجرسی درحال حاضر در دست اجرا است.

وی در ادامه با اشاره با هماهنگی انجام شده با رانندگان حمل و نقل کالا، گفت: با بسته‌های حمایتی که برای این قشر در نظر گرفتیم میزان حمل کالاهای استان با رشد ۳۲ درصدی مواجه بودیم و ۶ درصد حمل کالای درون استانی رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مهم‌ترین تهدید‌ها و آسیب‌های جاده‌ای در استان را اجرای پروژه‌های عمرانی حاشیه‌ راه‌ها اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم دغدغه مسائل ایمنی و راهداری از بابت پروژه‌های عمرانی حاشیه راه‌ها در استان تنها در بحث راه روستایی ۸۰ میلیارد تومان خسارت به بدنه راه استان وارد شده است.

 /۸۶۰۰۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.