پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آشکارسازی سرعتکاه و آرامسازی ترافیک در ۱۶۰ نقطه مازندران

0

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از احداث سرعتکاه در ۹۰ نقطه و آشکار سازی و استانداردسازی سرعتکاه موجود در ۷۰ نقطه از راه‌های استان با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در امسال خبر داد.

او افزود: ۹۰ نقطه دارای تصادف در سطح محور‌های ارتباطی مازندران امسال با احداث شرکت آسفالتی، آزادسازی شد.

جهانیان گفت: ۷۰ نقطه دارای سرعتکاه بوده که اصلاح هندسی، رنگ آمیزی و نصب علائم انجام گرفت و در ۹۰ نقطه جدید با هدف آرامسازی ترافیک، سرعتکاه احداث گردید.

او افزود: اقدامات انجام شده با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام شد که در صورت تامین اعتبار سایر نقاط نیز اصلاح خواهند شد.

جهانیان گفت: با توجه به بالا بودن نرخ فوتی‌های عابران پیاده در راه‌های مازندران و وجود دسترسی‌های متعدد در حاشیه راهها، کنترل و مدیریت تردد ایمن عابران پیاده نیازمند آرامسازی ترافیک در محدوده رفت و آمد این دسته از کاربران جاده‌ای است.

او افزود: با توجه تراکم جمعیتی و تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی استان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور، به منظور تردد ایمن همه کاربران جاده‌ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم برای آرامسازی ترافیک در محور‌های اصلی و فرعی انجام می‌پذیرد.

جهانیان گفت: با عنایت به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرامساز‌های ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه‌های آسفالتی استاندارد و تابلو‌های هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی‌های محور‌های اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.