پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادی ۲5 زندانی جرائم مالی غیرعمد با اجرای طرح نسیم انقلاب در مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری، رئیس‌کل دادگستری استان مازندران امروز در مراسم اجرای طرح نسیم انقلاب که به‌مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و سا‌لروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بابل برگزار شد، اظهار کرد: قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه را اصلاح مجرمان برشمرده است و یکی از تاکیدات دین مبین اسلام این است که نسبت به گرفتاری مردم توجه شود و بی‌تفاوت نباشیم.

وی افزود: قوه قضاییه وظیفه دارد که نسبت به بازپروری زندانیان و اصلاح آنها از مسیر اشتباه تلاش کند اما این امر نیاز به کمک سایر مسؤولان نیز دارد، همچنین تک‌تک مردم نسبت به آموزه‌های دینی در خصوص کمک به همنوع در کاهش و جلوگیری از زندانی شدن افراد مسژولیت شرعی دارند.

*کاهش ورودی به زندان‌های مازندران

اکبری تصریح کرد: ما در اجرای سند تحول موفق عمل کردیم که خوشبختانه توانستیم ورودی به زندانی‌های استان را کاهش دهیم، امیدوارم به‌زودی زندان‌های مازندران به کمترین آمار ورود زندانی دست یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: از التزام به قول شرف نیز می‌توان به‌عنوان یک قرار تامین استفاده کنیم، مجازات باید با جرمی که انجام می‌شود، تناسب داشته باشد، خوشبختانه رعایت تناسب در صدور قرار تامین و مجازات‌ها در مازندران در حال انجام است.

این مسؤول اضافه کرد: توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد، اشخاص را با قرار تامین حتی تا یک‌ماه به زندان نفرستیم، به موضوع “اصل برائت” باید بیشتر توجه داشته باشیم، نباید از حال و احوال زندانی بی‌خبر باشیم، البته از جمله استان‌هایی هستیم که بیشترین بازدید و ملاقات از زندانیان در کشور را در آمار ثبت کردیم.

وی گفت: دادستان‌ها و روسای دادگستری همه روزه باید آمار و وضعیت را باخبر شوند، مهم‌ترین هدف انجمن حمایت از زندانیان، توجه به وضعیت خانواده زندانیان است،در زندان بابل افرادی هستند که بیش از ۱۲ سال با محکومیت مهریه در زندان هستند که امیدوارم با کمک خیران شاهد آزادی این محکومان نیز باشیم.

اکبری با اشاره به اینکه توبه بخش مغفولی که تا به الان به آن توجه نشده است،افزود: امیدواریم همکاران ما نسبت به موضوع توبه که در قانون مجازات اسلامی نیز به آن اشاره شده است، توجه بیشتری داشته باشند، خداوند در شرع و قانون به موضوع عفو اشاره کرده است، امیدوارم از این ظرفیت استفاده شود. 

*آزادی ۲۶ زندانی با محوریت طرح نسیم انقلاب

در ادامه این مراسم، علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران، اعلام کرد: تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ سبد کالا با عنوان کمک مومنانه توسط انجمن‌های خیریه به ارزش ۳ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند زندانی اهدا و ۲۶ مورد جهیزیه در انجمن‌های خیریه استان به‌ ارزش ۳۹۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به مددجویان اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش گروه‌های جهادی که توسط زندانیان تشکیل شده، توانستیم ۱۰ باب منزل مسکونی بازسازی و ۴ باب احداث بنا برای مددجویان داشته باشیم طی یک سال گذشته در ستاد دیه استان توانستیم ۴۳۰ نفر با محکومیت مالی ۱۵ میلیارد تومان را آزاد کنیم.

استادی اضافه کرد: همچنین ۲۰۰ بسته سبد معیشتی نیز برای کمک به زندانیان در نظر گرفته شد و کلید یک باب منزل مسکونی نیز امروز تحویل خانواده مددجو خواهد شد.

گفتنی است؛ با کمک خیران به انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه مازندران، ۲۵ زندانی،۱۰ زندانی از شهرستان بابل و ۱۵ زندانی از شهرستان‌های دیگر مازندران، که عمدتا مربوط به موضوعات نفقه و مهریه بوده، آزاد شدند. 

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم از خیران با اهدای لوح و شاخه گل تقدیر شد، همچنین پس از این مراسم، بیش از ۶۰ زندانی محکوم مالی با رئیس‌کل دادگستری و مدیرکل زندان‌های مازندران دیدار و گفت‌وگو کردند.

 /۳۱۴۱/ج/ر




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.