پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی مشغول کار می‌شوند

0

عبدالرضا شیخ الاسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفت نرخ اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه در سال های آینده با اضافه شدن رشته های مورد نیاز جامعه افزایش یابد.

وی توضیح داد: هر ساله رشته های هر یک از مرکز دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز منطقه و داشتن داوطلب بررسی و در صورت نیاز رشته جدید تعریف می شود.

شیخ الاسلامی تعداد رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی مازندران را در حال حاضر  ۹۲ کد رشته اعلام کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که برای سال آینده رشته هایی در حوزه کشاورزی، هتلداری بویژه در مقطع کاردانی که ارتباط به مشاغل دارند، افزایش دهیم.

وی افزود: در گذشته بیشتر دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی را افراد شاغلی تشکیل می دادند که به دنبال ارتقای علمی و شغلی بودند، ولی هم اکنون این مراکز به صورت ماموریت گرا در رشته های کشاورزی، صنعت، گردشگری و فرهنگ و هنر برای دانشجویان ورودی جدید فعالیت می کنند و برنامه هایی هم برای شاغلین و افراد جویای کار دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران یکی از اقدامات این دانشگاه برای افزایش کیفیت و ضریب اشتغال فارغ التحصیلان را کاهش تعداد مراکز آن در استان به ۲۱ واحد در سال جاری دانست و گفت: امسال ۹ مرکز دولتی دانشگاه علمی و کاربردی مازندران براساس مصوبه هیات دولت و ۲ مرکز دیگر نیز با بررسی های معاونت نظارت این دانشگاه به دلیل نداشتن کیفیت آموزشی مناسب تعطیل شد.

وی آمار دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی مازندران را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته سه هزار ورودی دانشجو جدید داشتیم و بر این اساس امسال به همین تعداد صندلی برای دانشجویان جدید در نظر گرفته شد که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو پر شد و به دنبال تکمیل ظرفیت با رعایت استانداردها تا دی ماه هستیم. 

شیخ الاسلامی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مازندران در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان مازندران همچنین از فعالیت ۹ مرکز نوآوری و ۲ مرکز رشد در مراکز این دانشگاه در حوزه های خدمات اجتماعی، کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر برای تشکیل و حمایت شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۱ دفتر کارآفرینی در مراکز دانشگاهی استان به همراه یک کلینیک مشاوره کارآفرینی در مرکز استان به صورت رایگان پاسخگوی سئوالات دانشجویان و دانش آموختگان در حوزه کار آفرینی هستند.

دانشگاه علمی کاربردی مازندران در سال ۱۳۷۵ آغاز به کار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.