پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰ درصد خانه‌ها در مازندران فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

0

به گزارش خبرنگارایرنا، بهرام دارایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: با توجه به این که مازندران رتبه دهم کشور را از لحاظ وقوع حوادث و بلایای طبیعی دارد و همه ساله حداقل یک نوع بلای طبیعی مانند سیل، طوفان و یخ زدگی در استان رخ می دهد، این وضعیت بیمه ای مناسب نیست.

وی عدم اطلاع مردم از مزیت های پوشش بیمه ای حوادث را دلیل اصلی در اقبال کم نسبت به آن دانست و گفت: با وجود وقوع سیل سال جاری در استان که خسارت زیادی را به خصوص در حوزه مسکونی و کشاورزی برجای گذاشت، اقبال مردم برای پوشش بیمه ای رشد چندانی نداشته است.

بر اساس آمارهای رسمی ، وقوع سیل و سیلاب بهاری امسار در مازندران دستکم به هفت هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف استان خسارت زد که از این تعداد ۶۰۰ واحد به طور کلی تخریب شدند.
دارایی میزان رشد پوشش بیمه حوادث را در استان مازندران پس از وقوع سیل حدود ۱۵ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالیست که رشد بیمه عمر نسبت به حوادث در این مدت رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد.
وی میزان غرامت پرداختی از سوی بیمه ایران به سیل زدگان اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ در مازندران را حدود ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

اختصاص چهار درصد گردش مالی صنعت بیمه  کشور به  مازندران
این مسئول بیمه ای مازندران با اعلام این که بر اساس آمار به طور میانگین سالانه حدود چهار درصد از گردش مالی صنعت بیمه مربوط به این خطه شمال کشور است، گفت :  بیشترین گردش مالی بیمه ها مربوط به بیمه حوادث رانندگی به دلیل مسافر خیز بودن استان است و بیمه ایران هم به طور میانگین در روزهای کاری سال هر روز ۲۰ میلیارد ریال غرامت به بیمه شدگان پرداخت می کند که بیشترین آن مربوط به حوادث رانندگی است.
براساس آمار رسمی گردش مالی صنعت بیمه کشور در سال ۹۶ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان آن به استان مازندران تعلق داشت.

دارایی همچنین از پرداخت حدود پنج هزار میلیارد ریال غرامت به بیمه شدگان مازندران در سال گذشته خبر داد .

وی مهمترین مشکل صنعت بیمه در استان مازندران را به خصوص در حوزه واحدهای تولیدی و صنعتی ، بیمه سپاری این شرکت ها در مرکز و دریافت غرامت از دفاتر نمایندگی در استان ها دانست و دلیل این کار را دایر بودن دفاتر مرکزی این شرکت ها در پایتخت دانست.

دارایی گفت : این در حالیست که از لحاظ قانون، بیمه سپاری در دفاتر نمایندگی و یا مراکز اصلی در پرداخت حق بیمه و دریافت غرامت تاثیری نداشته و ایجاد این بیمه سپاری در استان ها گردش مالی استان را افزایش می دهد.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.