پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰۰ هزار نفر در ورودی‌های مازندران تب‌سنجی شدند

0

دکتر حامد روحانی زاده روز جمعه در گفت گو با خبرنکار ایرنا افزود : تمامی ایستگاه های تب سنجی دانشگاه علوم پزشکی در جاده های ورودی به مازندران فعال هستند و به صورت جدی تمامی سرنیشینان خودروهای ورودی را تب سنجی می کنند.

ایستگاه تب سنجی از ۲ هفته پیش با مصوبه قرارگاه پدافند زیستی در مبادی ورودی مازندران مستقر شد. تمامی خودروهایی که بخواهند از سایر مناطق کشور وارد مازندران شوند در این ایستگاهها متوقف شده و سرنشینانش تب سنجی می شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که تب سنجی یا ارزیابی وضعیت مسافران ورودی به مازندران وارد مرحله جدیدی شده است ، گفت : اکنون علاوه بر تب سنجی ، در صورت رویارویی با هرگونه علائم مشکوک، فرد دارنده علایم یا با هزینه خودش در مازندران قرنطینه می شود یا باید به استان محل اقامتش بازگردد.

وی افزود : طبق تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا استان ، تمامی هزینه های درمانی بیماران کرونایی غیر بومی در مازندران به صورت کامل دریافت می شود. 

دکتر روحانی زاده تنها راه شکست ویروس کرونا را قطع کردن زنجیره انتقال آن دانست و گفت : تمامی اقدامات لازم برای قطع کردن زنجیره شیوع باید بدرستی و قاطعانه انجام شود و مردم مازندران هم باید در این زمینه کمک کنند و مهم ترین کمکشان هم ماندن در خانه است.

وی افزود : درخواست ما و مجموعه کادردرمانی استان از شهروندان مازندرانی این است که این است که تردد بین شهری را هم قطع کنند تا بتوانیم هر چه بیشتر حلقه را بر بیماری کرونا تنگ تر کنیم و هر چه مردم بیشتر همکاری کنند ، این دوره زودتر به پایان می رسد.

پیش از این نیز استاندار مازندارن و دیگر مقامات ارشد استان اعلام کردند که تجهیزات و امکانات درمانی مازندران در شرایط فعلی را برای مردم بومی در اولویت است و افراد غیر بومی باید شرایط مازندران را درک کنند. 

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا دیروز ابتلای حدود یکهزار مازندرانی به کرونا قطعی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.