پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۸۰۰ پزشک مالیات دهنده در مازندران شناسایی شدند

0

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد پزشک شامل پزشکان متخصص، فوق تخصص ، عمومی ، دامپزشک ،دندانپزشک و دیگر زیر مجموعه وزارت علوم می‌شود.

علی اکبر حمزه‌ای با بیان اینکه این تعداد پزشک از طریق اعلام اظهارنامه مالیاتی مشخص شدند، اظهار داشت: بنا بر گزارشات واصله از وزارت علوم تعداد پزشکان استان نیز نزدیک به همین رقم بوده و ممکن است عدد نامحسوس تغییر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز جمع ریالی اظهارنامه مالیاتی پزشکان مازندران در سال ۹۷ انجام نشده است، افزود: در کوتاه ترین زمان جمع آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران تاکید کرد: اظهار نامه مالیاتی برای ما فقط بخشی از اقدام پزشکان برای پرداخت مالیات است و بازرسان مالیاتی تمامی اظهارنامه پزشکان را مورد بررسی و حقیقت یابی قرار خواهند داد.

حمزه ای تاکید کرد: پزشکان باید در سامانه متمرکز مالیاتی به نشانی اینترنتی http://www.tax.gov.ir  ثبت نام کرده و کد شناسایی حساب بانکی و دستگاه کارتخوان مطب خود را ارائه نمایند تا کد الکترونیکی دریافت کنند.

وی ۱۵ شهریور را آخرین مهلت ثبت کارت خوان پزشکان در سامانه الکترونیکی مالیاتی اعلام کرد و گفت: پس از این تاریخ فعالیت پزشکان مصداق فرار مالیاتی محسوب شده و جریمه و مجازات در پی خواهد داشت.

او تاکید کرد : در صورت کذشت از موعد مقرر برای ثبت نام در سامانه الکترونیکی مالیاتی ، بنا بر موافقت نامه وزارت دادگستری ، بانک مرکزی ، وزارت اقتصاد و دارایی ، دستگاه به مسئله ورود و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران ، فرار مالیاتی نه تنها شامل میزان فرار و جریمه مازاد فرار مالیاتی ، بلکه شامل تشکیل پرونده قضایی و ارجاع آن به دستگاه قضا نیز خواهد بود.

حمزه ای افزود تمام فرارهای مالیاتی مشمول ماده ۲۷۴ قانون مجازات اسلامی می شوند که مبنی بر این است که مرتکب یا مرتکبان جرایم مالیاتی به مجازات حبس درجه ۶ یعنی شش ماه تا دو سال محکوم شوند که با رأی موافق نمایندگان کلمه “حبس”حذف شد.

گفتنی است که منظور از حبس و مجازات درجه ۶ در قانون مجازات اسلامی شامل حبس بیش از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی بیش از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا هشتاد میلیون (۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، شلاق ازسی و یک تا هفتاد و چهار ضربه و تا نود و نه ضربه در جرائم منافی عفت، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش  ماه تا پنج  سال، انتشار حکم قطعی در رسانه ها،  ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال و ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال می شود.

حمزه ای مالیات پزشکان را بر اساس میزان درآمد آنها علاوه بر ۹ درصد ارزش افزوده شامل ۱۵ تا ۳۵ درصد مالیات دانست که بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم حساب می شود.

مدیرکل امور مالیاتی در پایان گفت: پزشکان نباید خود را مستثنی از مشاغل دیگر ببینند و باید خود را به عنوان یک شهروند به سیستم مالیاتی کشور متصل کنند.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.