پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲ هزار متر از اراضی ملی کلاردشت رفع تصرف شد+عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

جواد فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان چالوس گفت: در راستای مبارزه با زمین‌خواری و پیگیری‌های واحد حقوقی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به خلع ید و رفع تصرف حدود ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی روستای مکارود شهرستان کلاردشت به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اقدام شد.

وی به خلع ید به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع در سال ۹۸ تا کنون اشاره کرد و گفت: به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع  رفع تصرف و خلع ید اراضی به مساحت ۱۵۰ هزار اقدام شد‌.

فلاح تصریح کرد: ۱۲ مورد پرونده در حال بررسی است، در سال قبل و جاری ۲۵ هکتار جنگل کاری در حوزه استحفاظی انجام شد.

این مسؤول بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، تا کنون اخذ مجوز سند اراضی ملی پلاک ماشکوه به مساحت ۵۸۱۵۷۲۲/۳۱ متر مربع و پلاک علم کوه به مساحت ۲۰۰۲۳۷۰۰/۴۶ متر مربع، ۶۰ هکتار کپه‌کاری و پاسخ‌دهی به ۵۰۰ مورد استعلامات را داشتیم.

وی اعلام کرد: به منظور تثبیت اراضی ملی و جلوگیری از تصرف افراد سودجو ۸۵۰ عدد بنچ مارک در مناطق جنگلی نصب شد.

فلاح از قطع ۶۰ اصله درخت خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۱۵۰ اصله قطع نهال و بوته های جنگلی و همچنین قطع و حمل غیرمجاز ۶۰ اصله درختان از قبیل نراد، راش، توسکا، بلوط و افرا را کشف کرده و با متخلفان طبق ماده ۴۲ و ۴۸ قانون قطع و حمل درختان جنگلی، پرونده در مراجع قضایی درج و رسیدگی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت با اشاره به میزان کشفیات در حوزه منابع طبیعی طی سال گذشته تاکنون، بیان کرد: تخریب و جابجایی خاک در اراضی ملی به طول ۲۰۰ متر جهت لوله گذاری، ورود ۶۰۰ واحد دام غیر مجاز سبک، سنگین و برداشت حدود هزار و۶۰۰ کیسه خاک و برگ جنگلی را داشتیم.

وی در پایان تأکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف اراضی ملی، فوری مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 /۸۶۰۴۸/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.