پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱.۵ میلیون گردشگر از مناطق روستایی مازندران دیدن کردند

دبیر کمیته دهیاری‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران گفت: از ابتدای نوروز امسال تاکنون بالغ بر۱.۵ میلیون گردشگر از مناطق روستایی مازندران دیدن کردند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: روح الله علیزاده  امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار داشت: مازندران با داشتن  اقلیم مناسب به ویژه در ارتفاعات، مناطق جنگلی، جلگه ای و ساحلی و کوهستانی شاهد افزایش حضور مسافران و گردشگران  است.

 

وی افزود: از ۲۷ اسفند تا روز پنجم فروردین ورود مسافران نوروزی در مناطق  روستایی از مرز ۱٫۵ میلیون نفر گذشت.

 

وی افزود: سال گذشته کمیته دهیاری به عنوان دوازدهمین کمیته در ستاد اجرایی خدمات سفر به منظور ارائه خدمات شایسته و مناسب به گردشگران و مسافران تشکیل شد.

 

علیزاده  تصریح کرد: از  سال گذشته به منظور ایجاد زیرساخت‌ها، ساماندهی و مدیریت در حوزه توسعه گردشگری، سرمایه‌گذاری و تخصیص اعتبارات لازم به  این  روستاها،  برای نخستین بار به ازای هر بخش  یک روستا به عنوان  هدف گردشگری انتخاب شد.

 

دبیر کمیته دهیاری و شوراهای اسلامی مازندران افزود: امسال با  تاکید مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران، توسعه گردشکری روستایی از ۵۶ روستا به ۳۰۰ روستا ارتقا خواهد یافت.

 

وی گفت: ایجادفضای مناسب  برای جذب سرمایه‌گذار و توریسم، در کنار صیانت از آداب،رسوم و سنت‌ها و احیای فرهنگ بومی و محلی مردم مازندران از اولویت‌های کمیته دهیاری‌ها است.

 

علیزاده  تصریح کرد:گرفتن آمار  اطلاعات مسافران و گردشگران در بیش از سه هزار روستای استان و اتخاذ تمهیدات لازم  پیرامون نقاط قوت و رفع چالش و مشکلات موجود در روستاها از فعالیت‌های این  کمتیه در ستاد اجرایی خدمات سفر است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.