پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۰ درصد تخریب طبیعت ریشه انسانی دارد

0

حمیدرضا رحیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه منابع طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و جز منافع عموم مردم است، گفت: منابع طبیعی یک ثروت ملی و جز و بیت المال بوده که وظیفه مردم حفظ و حراست از آن است و باید با منابع طبیعی همکاری کنند تا این میراث را بخوبی به آیندگان تحویل دهیم.

وی افزود: دهیاران در جهت نگهداری، حفاظت و حراست از این ثروت ملی و منابع خدادادی همکاری و همراهی داشته باشند وبه عنوان عضوی از ارکان دولت کمک مؤثر و شایانی به دستگاه‌های اجرایی در جهت انجام وظایف شأن کنند.

وی با اشاره به اینکه در فصل آتش سوزی و حریق قرار داریم که آتش سوزی باعث می‌شود هکتارها اراضی جنگلی و مرتعی از بین برود، تصریح کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جوامع روستایی با نصب بنرهای ترویجی و هشداری در محورهای جنگلی از تخریب منابع طبیعی پیشگیری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر افزود: ۹۰ درصد تخریب منابع طبیعی به دست انسان انجام می‌شود و دهیاران با مشاهده حریق وارد عمل شوند تا از پیشرفت آن در عرصه‌های منابع طبیعی پیشگیری شود.

وی با هشدار نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی گفت: با توجه به اینکه ارزش زمین به صورت کاذب افزایش پیدا کرده متأسفانه منابع طبیعی را درگیر خود کرده است و افراد متصرف در جهت زمین خواری با سو استفاده قصد تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را دارند.

رحیمیان در ادامه افزود: دهیاران آگاه باشند تا عرصه‌های منابع طبیعی تصرف نشود و برای صدور پروانه ساخت، استعلامات از منابع طبیعی انجام شود تا بدرستی از این موهبت الهی حفاظت کنیم.

وی درباره حفاظت از حریم دریا گفت: کاداستر سواحل با حریم ۶۰ متر مطابق سال ۴۲ انجام شد که در آینده نزدیک احداث بنچ مارک در سواحل انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با برداشت مصالح و ساخت و سازهای حریم دریا برخورد خواهد شد خاطر نشان کرد: دهیاران قبل از هر اقدامی در صدور مجوزات از منابع طبیعی در این زمینه استعلام کنند.

رحیمیان تصریح کرد: تفکیک زباله از میدا با فرهنگ کاهش تولید زباله سبب پیشگیری از آسیب به منابع طبیعی خواهد شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رامسر درباره پروژه‌های این اداره گفت: پیگیر کارهای زیر ساختی و زیر بنایی در دو بخش بیولوژیک و تاسیساتی هستیم.

وی افزود: پروژه بیولوژیک در اوایل سال ۹۸ حدود ۲۳۰ هکتار جنگل کاری در جواهرده و سد میجران در راستای توسعه و احیای منابع طبیعی به عنوان یک آبخیز طبیعی انجام شد که اثرات فرسایشی و مخرب حاصل از بارندگی‌های شدید را کاهش خواهد داد.

کد خبر 4943071
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.