پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۷۶۶ گروه جهادی خواهران در جبهه مقابله با کرونا فعالیت می کنند

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته پازوکی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب به کمک مومنانه، از توزیع ۵۵ هزار ۷۴۶ بسته معیشتی بین جامعه هدف در سراسر استان مازندران خبر داد و گفت: از شب عید نوروز تا روز نیمه شعبان بسته‌های معیشتی به ارزش هرکدام ۴ میلیون ریال تهیه و بین خانوارهای کم برخوردار توزیع شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه در راستای همدلی و مواسات همچنان ادامه دارد، افزود: این رزمایش توسط خواهران وبرادران بسیجی در مازندران از ۱۶ شعبان اجرا و تا پایان ماه رمضان در سه مرحله برگزار می‌شود.

پازوکی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات بسیج جامعه زنان استان در جبهه مقابله با کرونا پرداخت و اضافه کرد: بسیج جامعه زنان مازندران در همان روزهای اول بحران کرونا ستاد پشتیبانی را در سراسر استان تشکیل داد و شروع به تولید ملزومات بهداشتی اعم از ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی، آستین یک بار مصرف، پاپوش و … کرد که همه این لوازم بهداشتی و پزشکی به صورت رایگان در اختیار کادر درمانی در بیمارستان‌های کرونایی و مراکز درمانی و نیز آحاد مردم قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا از فعالیت یک هزار ۷۶۶ گروه جهادی خواهر در جبهه مقابله با کرونا خبر داد و افزود: ۲۹۰ کارگاه تولید لوازم بهداشتی توسط خواهران بسیجی راه اندازی شد و ۳۷ هزار ۵۴۴ خیاط بسیجی در روز مشغول تولید لوازم بهداشتی هستند.

به گفته پازوکی جهادگران خواهر بسیجی بیش از ۳ میلیون ماسک بهداشتی و ۶۸ هزار ۷۰۳ گان بیمارستانی تولید و بین جامعه هدف توزیع کردند و این کار همچنان ادامه دارد.

تولید روزانه ۱۲۰ هزار ماسک بهداشتی

مسئول بسیج جامعه زنان استان مازندران با اعلام اینکه روزانه ۱۲۰ هزار ماسک بهداشتی توسط خیاطان بسیجی تولید می‌شود، اضافه کرد: ۳۵۰ هزار و ۸۰۳ دستکش، ملحفه، پاپوش، آستین یک بار مصرف و دیگر لوازم پزشکی تولید و بین کادر درمانی توزیع شد.

پازوکی در ادامه از توزیع ۱۲۵ هزار و ۳۳۱ بروشور آموزشی با محتوای پیشگیری از ابتلاء به کرونا در سطح استان خبر داد و یادآور شد: مشاوره‌های تلفنی و تولید محتوا آموزشی در فضای مجازی هم ۳۷ هزار ۲۳۷ مورد بود، که توسط خواهران بسیجی تولید و در اختیار کاربران و مردم قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع سبد بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند هم خبر داد و گفت‌: ۱۴۵ هزار ۷۸۳ بهداشتی هم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

پازوکی با اشاره به همدلی و ایثارگری مردم مازندران برای شکست کروناویروس خاطرنشان کرد: طبق یک سنت حسنه ما در راستان افرادی داشتیم که هزینه مراسمات عروسی خود را به مراکز درمانی و کارگاه‌های تولیدی ماسک و همچنین نیازمندان اهدا کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان مازندران در همین رابطه ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های متوفی کرونایی هم هزینه ختم اموات خود را به جبهه مقابله با کرونا اهدا کردند که قابل تقدیر و در نوع خود بی نظیر است.

پازوکی از فعالیت روزانه خواهران بسیجی در بخش تغسیل و تدفین اموات کرونایی هم خبر داد و یادآور شد: بااستفاده از اساتید مجرب بسیجی روانشناس، مشاوره‌های تلفنی برای بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها راه اندازی شد تا در زمینه افسردگی، وسواس، مهارت زندگی و اضطراب‌های ناشی از کرونا خدمات مشاوره رایگان داده شود و پخت غذای نذری توسط خواهران بسیجی برای کارگاه‌های تولیدی لوازم بهداشتی و نیز سرکشی از بیمارستان‌ها و تجلیل از کادر درمانی با اهدای گل و شیرینی از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان سپاه کربلا بود.

اجرای طرح حسنی قربانی کردن

پازوکی در ادامه از طرح حسنه قربانی کردن هم خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵۰ رأس گوسفند در جهت تعجیل در امر فرج، سلامتی بیماران و رفع بلا، قربانی و بین مردم نیازمند توزیع شد و این کار همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا به طرح جهادی اهدای خون توسط خواهران بسیجی به همراه خانواده هم اشاره کرد و افزود: تا به امروز ۵۰۰ خواهر بسیجی در این طرح شرکت کردند و اهدای خون همچنان تداوم دارد.

پازوکی در پایان با اشاره به ختم قران، صلوات، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و دعای سلامتی امام زمان (اروحناه له فداه)، برای تعجیل در امر فرج و نیز رفع بلا و سلامتی رهبر معظم انقلاب، توسط خواهران بسیجی، تاکید کرد: بسیج جامعه زنان استان مازندران تا هر زمانی که نیاز باشد در جبهه سلامت پای کار است.

کد خبر 4900700
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.