پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۷۰ خانوار سیلزده شرق مازندران کمک بلاعوض دریافت کردند

0

حسین خانی نوذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس مصوبه دولت به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیل ۱۲ ابان ماه در شرق مازندران همانند سایر سیلزدگان اوایل فروردین ماه سال جاری استان تا سقف ۵۰ میلیون ریال متناسب با میزان خسارت دیدگی کمک بلاعوض داده شد.
وی اضافه کرد: در مجموع در سیل اخیر حدود ۳۳۰ واحد مسکونی در شرق استان مازندران دچار خسارت شدند که ۱۲ واحد به طور کامل تخریب و یا به دلیل نبود شرایط برای سکونت تخریبی محسوب شد و مابقی نیز دچار خسارت شامل آبگرفتگی شد که نیاز به مرمت و بهسازی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران از مسوولان شهرستانی و محلی گلوگاه و بهشهر خواست تا خسارت دیدگان واقعی را برای تشکیل پرونده و دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی شامل وام ساخت و بازسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سوق دهند.
خانی اظهار داشت: براساس دستورالعمل به هر یک از واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل در بخش تعمیرات در شهرها و روستاها  به میزان خسارت علاوه بر پرداخت کمک بلاعوض تا سقف ۵۰ میلیون ریال، تسهیلات  ارزان قیمت  تعمیرات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال  پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد : همچنین برای ساخت واحدهای مسکونی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: برای هر واحد مسکونی تخریبی ناشی از سیل در شهرها تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و حدود ۵۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت ساخت تعلق می گیرد و دریافت این تسهیلات منوط به تایید پرونده واحدهای مسکونی تخریبی از سوی کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران محلی است.
بارش باران شدید ۱۲ آبان ماه سال جاری در شرق مازندران بیشترین خسارت مربوط به روستاهای شهرستان گلوگاه در این خطه شمال کشور بود و در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف از جمله واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی و مزارع کشاورزی خسارت وارد کرد.
در مجموع در هفت ماهه سال جاری سیل حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به استان مازندران خسارت زد و جان ۶ نفر را گرفت.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.