پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵ سال حبس و دیه برای ضارب دو محیط بان مازندرانی

0

این ضارب شکارچی فروردین ماه سال ۹۶ با شلیک مستقیم رئیس پارک ملی پابند شهرستان نکاء در شرق مازندران و محیط بان همکارش را زخمی کرده بود.

محیط بابان زخمی برای مدتی در بیمارستان امام حسین (ع) شهر نکاء بستری بودند و ضارب نیز که از افراد بومی منطقه بود در همان زمان شناسایی و دستگیر شد.

گزارش روابط عمومی دادگستری حاکیست که فرد ضارب که با شلیک پنج تیر ساچمه ای از تفنگ شکاری، دو محیط بان را هنگام وظیفه مصدوم کرده بود، دارای سوابق متعدد کیفری نیز بود.

بر اساس این گزارش، در جلسات دادگاه اتهامات مبنی بر ایراد جرح عمدی با اسلحه، نگهداری اسلحه غیرمجاز و تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه به متهم تفهیم شد و دفاعیات لازم از سوی شخص مذکور صورت گرفت و پس از ارائه نظریه پزشکی قانونی و بررسی کلیه مدارک و مستندات، ضارب به ۱۵ سال و یک ماه حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم شده است.

این گزارش حاکیست که رای صادره حضوری بوده و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور خواهد بود.

مازندران ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهند.

این استان دارای ۲ پارک ملی شامل پارک ملی کیاسر در منطقه کوهستانی مرکزی و پابند در منطقه کوهستانی شرق و پنج پناهگاه حیات وحش و ۱۱ منطقه حفاظت شده، است.

پارک ملی پابند به وسعت ۲۶ هزار و ۵۷۶ هکتار به صورت جنگل طبیعی بکر، رویش گاه گونه‌های منحصر به فرد گیاهی علفی و بوته‌ای، درختچه‌ای و زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری چون مرال و شوکا و پلنگ است. این پارک در جنوب شهر نکا واقع است و با هدف صیانت از جنگل های شمال و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان پارک ملی تعیین شده است.
۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.