پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۶ دستگاه تردد شمار در راههای مازندران نصب شده است

0

عباسعلی نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند است و ابزار و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقا شرایط ایمنی تردد در آنها دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود: طی چند ماه گذشته تعداد چهار سامانه تردد شمار جدید به سامانه‌های موجود اضافه و در حال حاضر ۱۰۶ دستگاه تردد شمار در راه‌های مواصلاتی استان فعال هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این اداره کل اقدام به پوشش معدود محورهای اصلی و شریانی فاقد سامانه مذکور و همچنین تجهیز محورهای فرعی درجه یک در استان مازندران کرده است.

نجفی اظهار داشت: این سامانه‌ها با برداشت اطلاعات تردد مانند حجم تردد، ترکیب وسایل نقلیه در ترافیک و سرعت عبور و مرور وسایل نقلیه و تخلفات آنها اطلاعات ارزشمندی برای مدیریت لحظه‌ای ترافیک و برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت برای متولیان امر فراهم می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: هدف از توسعه و پوشش کامل محورهای استان توسط سامانه‌های تردد شمار، احصای آمار تردد و تشکیل پایگاه داده از پارامترهای ترافیکی برای استفاده در مطالعات و پروژه‌های ساخت و نگهداری راه‌ها و همچنین در کوتاه مدت، کسب اطلاع از کیفیت تردد و ترافیک جاده‌ها جهت اطلاع رسانی به کاربران جاده‌ای است.

کد خبر 4934469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.