پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک جبهه علیه کرونا/ حماسه بهشهری‌ها برای مقابله با خباثت‌های یک ویروس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:خبرگزاری فارس مازندران؛ مریم نظری: مهمان ناخوانده بود و ورودش ویرانگر، در همان ابتدای ورودش با ابهت وارد شد، تا بخواهیم به خودمان بیاییم جان عده‌ای از هموطنان‌مان را گرفت.

روزهای اول بحث بر این بود که منشأ این بیماری از کجاست، انتقال از سوپ خفاش یا آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در شرق آسیا؛ در هر صورت برای مردمی که با آن مواجه می‌شدند فرقی نمی‌کرد؛ باید با آن می‌جنگیدند.

در خبرها داشتیم که با شیوع این بیماری در اروپا مردم با مشکل هزینه‌های آزمایش کرونا و درمان آن مواجه شدند و حتی در فروشگاه‌ها هم برای خرید یک دستمال توالت با هم درگیر می‌شدند؛ یا دولت‌های غربی و آمریکا اعلام کردند که درمان بیماران سندروم دان و اوتیسم و سالمندان در اولویت آنها نیست.

حتی دولت‌هایی که همواره در آثار سینمایی و تبلیغاتی، خود را ناجی جهان معرفی می‌کردند و از حیث فن‌آوری خود را دست نیافتنی می‌خواندند در فراهم سازی امکانات بهداشتی و درمانی برای کادر فعال خود در بیمارستان‌ها عاجز ماندند.

اما اینجا در ایران اوضاع متفاوت‌تر بود، بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های آزمایش و درمان بیماران آلوده به این ویروس منحوس را پرداخت می‌کند.

اینجا دیگر نه تنها خبری از هجوم به فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها نبود؛ بلکه مردم از طیف‌ها و اقشار مختلف در صف اول کمک به هم‌وطنان خود ظاهر شدند.

در سراسر کشور مردم به‌صورت خودجوش در قالب هیأت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه‌های دیگر برای کاستن از آلام بیماران و کمک به پزشکان و پرستاران و کادر درمان وارد میدان شدند.

در شهرستان بهشهر مانند همه شهرهای استان مازندران و کشور،  نیروهای خودجوش مردمی از همان روزهای اول وارد میدان شدند تا بتوانند کمبودها را جبران کرده و به کمک کادر درمانی و پزشکی شهرشان بشتابند.

برای آگاهی بیشتر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه مردمی و خودجوش مردمی به سراغ یکی از مجموعه‌های فعال در این عرصه رفتیم تا از فعالیت‌های آن با خبر شویم.

میثم حیدری، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر در همان ابتدای گفت‌وگو به بیان علت تفاوت رفتار مردم ایران با سایر کشورها و مخصوصا” غربی‌ها پرداخت.

از نظر وی این روحیه ایثارگری مردم یادگار بزرگ امام خمینی برای ماست و همه این کمک‌ها و تلاش‌ها از برکات انقلاب اسلامی است که فطرت‌ها را بیدار کرده است.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این گروه از میثم حیدری به عنوان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خواستیم تا این مجموعه را معرفی کند که اینگونه شروع کرد: دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهشهر با هدف تقویت انسجام و هم‌افزایی میان همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی در منطقه از مهر ماه سال ۹۶ آغاز بکار کرده است.

وی گفت: شناسایی ظرفیت‌های جدید ، توانمندسازی و شبکه سازی از رئوس مهمترین فعالیت‌های این دفتر در این مدت بوده است.

از او در مورد  سابقه ورود به فعالیت‌های اجتماعی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر پرسیدیم و اظهار کرد: زلزله کرمانشاه و سیل سال ۹۸ دو اتفاق مهمی بود که جبهه فرهنگی طی این مدت در آنها نقش ایفا کرده است.

حیدری اضافه کرد: اعزام یک گروه جهادی داوطلب به مدت سه هفته در روزهای ابتدایی پس از زلزله کرمانشاه و حضور مؤثر در مناطق زلزله زده تنها پس از یک ماه از آغاز فعالیت این دفتر، نشان از ظرفیت‌های فوق ‌العاده نیروهای مؤمن و انقلابی در این شهرستان داشته است و در همین راستا، کمک‌های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه در دو مرحله به این استان ارسال شد.

این مسؤول افزود: در سیل سال قبل هم دو گروه داوطلب به شهر آق قلا استان گلستان و شهر کیاکلا مازندران اعزام شدند و کمک‌های مردمی به سیل زدگان را  به مردم این مناطق اهدا کردند.

از حیدری درباره شروع فعالیت جبهه فرهنگی در موضوع کرونا پرسیدیم؟ با توجه به شیوع ویروس کرونا و حجم بالای کاری که باید برای پیشگیری و مقابله انجام می‌شد، این حجم از ورود نیروهای مردمی نیاز به هماهنگی داشتند و با توجه به اینکه وظیفه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، شبکه سازی و هماهنگی میان افراد و گروه‌های مختلف فعال در عرصه  است؛ بنابراین وارد میدان شدیم و با هماهنگی با فرمانداری شهرستان بعنوان نماینده دولت و فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان اقدامات خود را در سه بخش پشتیبانی از مراکز و کادر درمانی، پشتیبانی از مجموعه‌های مردمی و جهادی و اقدامات میدانی انجام دادیم.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل مسائل کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که می‌تواند در مقاطع مختلف راهگشا باشد؛ که از دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر در مورد عملکرد جبهه فرهنگی در این بخش می‌پرسیم که معتقد است: آغاز فعالیت‌ها در مقابله با شیوع کرونا نقطه عطفی در حرکت خودجوش و مردمی در شهرستان بهشهر بوده است.

حیدری با اعلام اینکه در دوره کوتاه مدت حیات این مجموعه هیچ‌گاه به خاطر نداریم در مدتی کوتاه گروه‌های فرهنگی و اجتماعی این چنین به میدان آماده باشند؛ اظهار کرد: بی شک لبیک به پیام رهبر انقلاب در خصوص ضرورت بسیج همه نیروها  و استفاده از توان و ظرفیت‌های مردمی در این مهم بسیار اثرگذار بوده است.

حیدری، در مورد عمده فعالیت جبهه فرهنگی در عرصه مبارزه با کرونا در بهشهر می‌گوید: فعالیت ما در سه بخش پشتیبانی مراکز و کادر درمانی، پشتیبانی از مجموعه‌های جهادی و مردمی و اقدامات میدانی تقسیم شده بود که در بخش پشتیبانی مراکز و کادر درمانی، وظیفه تهیه اقلام مصرفی بهداشتی کادر درمانی در سطح توان مجموعه‌های شهری برعهده گرفته شد.

وی گفت:  از جمله اقدامات انجام شده در این بخش شامل تهیه و تامین حدود ۵۰ هزار متر پارچه مخصوص تولید گان و ماسک از منابع مالی تامین شده از خیران، تهیه و تحویل ۲۵۰۰ ماسک فیلتردار برای مراکز درمانی از منابع مالی تامین شده از خیران، تهیه و تحویل ۷۰۰۰ جفت دستکش و تهیه و تحویل ملزومات تهیه گان و ماسک کش و زیپ) از منابع مالی تامین شده از خیران) از جمله این موارد بود.

حیدری با اشاره به  پشتیبانی قرارگاه خاتم الاوصیا و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مازندران خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده اغلب ملزومات را با میانگین ۳۰ درصد پایین تر از قیمت بازار در اختیار قرارگاه استان و گروه های جهادی قرار گرفت.

 دبیر جبهه فرهنگی شهرستان بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین وظیفه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را طبق فرموده مقام معظم رهبری پشتیبانی از مجموعه‌های جهادی و مردمی و ایجاد انسجام و اتحاد در عملیات‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در این بخش، تأمین ملزومات و مواد اولیه مورد نیاز کارگاه‌های تولید ماسک و گان متعلق به گروه‌های جهادی و هیأت، کمک مالی به هیأت و گروه‌های جهادی در تهیه بسته‌های حمایتی کمک به راه‌اندازی خط تولید شیلد و پاپوش در بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور، تسهیل در ارتباط و هم افزایی مجموعه‌ها و گروه‌های جهادی از جمله برنامه‌های اجرا شده بود.

حیدری در مورد اقدامات میدانی که جبهه فرهنگی پیشران آن بود؛ خاطر نشان کرد: ایجاد خط تولید پاپوش، ایجاد خط تولید آبمیوه طبیعی و تحویل روزانه به بیمارستان جهت مصرف بیماران و کادر بیمارستان، تولید محتوا با هدف افزایش دانش و آگاهی مردم در رعایت ملاحظات بهداشتی، توزیع محلول ضدعفونی با قیمت مقطوع در میان گروه‌های جهادی و توزیع محلول ضدعفونی با قیمت مقطوع در میان کاسبان منصف و منتخب سطح شهرستان با هدف تسهیل روند رفع نیازهای ضروری مردم، از اقدامات میدانی جبهه فرهنگی در بهشهر بوده است.

وی در ادامه به پیگیری برای ایجاد قرارگاه جهادی برای غسل اموات اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تیمم کردن اموات در روزهای گذشته و انتظار خانواده‌های درگذشتگان از کرونا جهت تغسیل شرعی عزیزان‌شان، موفق به راه ‌اندازی قرارگاه با حضور طلاب داوطلب جهت تجهیز، تغسیل و تدفین اموات کرونایی در بهشهر شدیم.

از دبیر جبهه فرهنگی شهرستان بهشهر در مورد تجربیاتش در این مدت پرسیدیم که گفت: در این مدت مهمترین مسأله‌ای که برای‌ بنده و دوستان‌مان نمود داشت؛ شکست غرب در فشار حداکثری علیه ایران بود، وقتی همه راهبردهای غرب برای ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت خصوصا” طی دو سال اخیر، بوسیله یک ویروس نقش بر آب شد.

حیدری افزود: کرونا کاری کرد که مردم پشت حاکمیت قرار گرفتند و خروش حمایت ظرفیت‌های مردمی در کمک به دولت و حاکمیت برای مقابله با کرونا و این حضور مردمی بار دیگر این نکته‌ مهم را به مسؤولان کشور گوشزد کرد که در صورت تکیه بر توان داخلی و ظرفیت مردمی، می‌توان بر مشکلات کشور غلبه کرد.

به گزارش فارس، نیروهای انقلابی در این دوره از بروز مشکلات هم برای مقابله با ویروس کرونا همچون همیشه با تمام توان وارد میدان شدند تا بار دیگر با ارائه خدمات داوطلبانه رایگان با استفاده از تزریق نیروهای کارآمد، یک جبهه را علیه کرونا بسیج کنند و همچنان میدان‌دار کمک به مردم و مقابله با مشکلات و معضلات باشند.

انتهای پیام/ 86002/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.