پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یکی از محورهای اصلی توسعه تولید اشتغال و درآمد پایدار است

0

ایسنا/مازندران یک کارآفرین مازندرانی گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه هر کشوری کمک به تولید اشتغال و درآمد پایدار است.

حمید خزایی پول در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پس از جستجوی فراوان برای پیدا کردن شغلی اداری و در نهایت عدم توفیق در این مسیر به فکر تولید شغل افتادم، اظهار کرد: بر همین اساس در قطعه زمینی  در روستای کوشکسرای نوشهر اقدام به حرکتی در جهت  تولید اشتغال کردم.

وی تصریح کرد: در زمینه گردشگری فعالیت خود را با ایجاد یک محیط کوچک آغاز کردم و اقدام به برپایی فضایی برای استراحت بومیان و گردشگران داخلی و خارجی همراه با انواع غذاهای بومی و محلی که به نوعی این نیز خود معرفی فرهنگ کار و تلاش مردم منطقه در راستای تولیدات مواد غذایی و لبنی به صورت خودکفا است، شد.

این جوان کارآفرین مازندرانی خاطرنشان کرد: هرگز در کار و تلاش و فعالیت خود ناامید نشدم و با همان درآمدی که از کنار ایجاد اشتغال کوچک داشتم، کم کم شروع به گسترش این محیط در حوزه گردشگری کردم و پس از آن با اخذ تسهیلات کم بهره بانکی در که حدود ۱۰ میلیون تومان بود، به گسترش فضای گردشگری پرداختم.

خزایی پول ادامه داد: برای گسترش کار از جوانان منطقه که به دنبال شغل بودند و نیز به حرفه گردشگری علاقمند دعوت به کار کردم تا در کنار من مشغول شوند.

وی افزود: برخی‌ها پس از آنکه توانستند به توانمندی‌های نسبی در حوزه اشتغال دست یابند، در جای دیگر به تولید اشتغال در این حوزه پرداختند و نیروی کار جذب کردند اما همچنان همکاری‌ها و دوستی‌های بین ما وجود دارد و تلاش داریم که این روند ادامه داشته باشد تا تولید اشتغال را خود ما جوانان ایرانی ایجاد کنیم.

این جوان کارآفرین مازندرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای حدود 5 نفر اشتغال مستقیم و نزدیک به 15 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است، بیان کرد: خوشحال هستم که توانستم فرصت‌های کسب و کار و اشتغال را برای خود و جوانان منطقه فراهم کنم و این دغدغه و کابوس بیکاری را به نوعی از بین ببرم.

خزایی پول گفت: برای جوانان منطقه که قصد ازدواج دارند اما توان کافی برای رزرو هتل یا اماکن مربوط به برگزاری جشن عروسی را ندارند، سالنی را طراحی کرده تا زوج‌های جوان با حداقل‌ مبلغ جشن عروسی خود را با کیفیت و در فضایی آرام در کنار طبیعت با خاطره‌ای بسیار خوش برگزار کنند که با استقبال قابل توجهی روبه‌ رو شد و تاکنون چندین مراسم در همین سالن برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیار علاقه‌مندم که فضای کسب و کار خود را بیش از پیش گسترش دهم تا هم در حوزه گردشگری و هم در زمینه تولید اشتغال کمکی برای جوانان منطقه باشد، تصریح کرد: انتظار دارم که مسئولان استانی و شهرستانی که سال‌هاست فعالیت من را از نزدیک دیدند، کمک کنند تا بتوانم این فضا را گسترش داده و به توسعه تولید اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌ها و جوانان جویای کار بپردازم که این خود یکی از محورهای اصلی توسعه هر کشوری است.

این جوان کارآفرین مازندرانی ادامه داد: امسال که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، در همین راستا در پی توسعه و گسترش تولیدات در زمینه اشتغال و تولید محصولات محلی در حوزه مواد غذایی، لبنی، نساجی و سایر تولیدات صنایع دستی هم فعالیت داشته‌ایم.

خزایی پول تصریح کرد: تحریم‌ها در قبال منابع داخلی و اندیشه‌های ناب جوانان ما هیچ تأثیری ندارد و فرصت‌ مناسبی است تا بتوانیم بیش از پیش روی پای خود بایستیم، همان طوری که تاکنون شاهد خلق فرصت‌های بسیار ارزشمند در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره بودیم و این سبب شده تا مسأله خودباوری برای رسیدن به خودکفایی در جامعه ما بیش از پیش در وجود جوانان به وجود آید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.