پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلایه دادستان مرکز مازندران از وضعیت فضای مجازی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد کریمی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران اظهار کرد: همانطور که مستحضرید فضای مجازی از بهم ریختگی قابل توجهی در کشور برخوردار است، شورای عالی فضای مجازی یا خارج از موقع جلسه تشکیل می‌دهد یا مصوباتش پیگیری نمی‌شود.

 دادستان مرکز مازندران افزود: در فضای مجازی علاوه بر مشکلات اخلاقی شاهد عرض اندام اراذل و اوباش و خرید و فروش سلاح هم هستیم، البته نهادهای ارشاد، سپاه و پلیس فتا در حال رصد هستند، که به صورت آتش به اختیار صورت می‌گرفت.

وی با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابت راه‌اندازی کارگروه رصد فضای مجازی، گفت: امسال با محوریت دادستان مرکز استان کمیته رصد فضای مجازی هر ۱۵ روز یک بار برگزار می شود و نحوه برخورد با متخلفان متفاوت است اینکه چه کسی تذکر بدهد یا که دستور قضایی صادر شود، نیاز به بررسی دارد.

کریمی بیان کرد: گاهی موازی‌کاری در این حوزه توسط نهادها صورت گرفته و انرژی پیگیری را کاهش می‌دهد، خوشبختانه این کارگروه با وظیفه مشخص در حوزه‌های مختلف با هدف رصد تخلفات و پیشگیری از آن‌ها کار خود را شروع کرده است.

وی افزود: شماره تلفن همراهی هم منتشر کردیم تا اطلاعات را از مردم دریافت کردیم، اقدامات خوبی صورت گرفت، در حوزه اراذل و اوباش ۱۵ نفر دستگیر، ۱۶ نفر فراخوانده شدند، ۲۱ سایت مسدود شد در حوزه سلاح ۲ مورد احضار دو دستگیری و ۲ سایت مسدود شد.

کریمی با بیان اینکه در فضای مجازی مشکلات اخلاقی بیداد می‌کند، گفت: در حوزه اخلاقی که متاسفانه مشکل زیاد داریم، سایت‌هایی مسدود و عده‌ای دستگیر و با تعهد آزاد شدند؛ امیدواریم با همکاری نهادهای دیگر بتوانیم نتیجه خوبی از این‌ کارگروه بگیریم.

 /86031/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.