پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی غدیر می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه با بیان اینکه هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تاکید بر غدیر و حکمرانی شایسته، ۱۸ آبان به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: به دلیل شرایط خاص کرونایی که در کشور وجود دارد، این اجلاس همانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد.

وی افزود: افتتاح این اجلاس بین المللی روز یک شنبه، هجدهم آبان ماه به صورت کاملاً محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه از سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و عضو فقهای شورای نگهبان به صورت ویدئو کنفرانس در این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش حضوری این اجلاس بین المللی، نمایندگان ولی فقیه در مازندران و کاشان سخنرانی خواهند کرد.

دبیر این اجلاس همچنین افزود: آقای صهیب حبلی، عضو تجمع علمای لبنان، حجت الاسلام دکتر سید سلمان نقوی، رئیس بنیاد حکمت پاکستان و دکتر رشا روابح، استاد دانشگاه الجزایر از دیگر سخنرانان این اجلاس بین المللی هستند که به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی این رویداد مهم علمی را دنبال کنند، بیان داشت: این اجلاس بین المللی به صورت زنده از طریق آپارات و اینستاگرام قابل دریافت است.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه از مشارکت بیش از سی مرکز دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی در برگزاری این اجلاس بین المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ مرکز دانشگاهی خارجی حامیان علمی این همایش هستند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش علمی، تصریح کرد: پس از انجام مراحل داوری ۳۹ مقاله به عنوان سخنرانی و همچنین ۸۱ مقاله در قالب پوستر مورد پذیرش کمیته داوران قرار گرفت.

وی از چاپ مجموعه مقالات سخنرانی این همایش با عنوان غدیر و حکمرانی شایسته خبر داد و خاطرنشان کرد: این مجموعه نفیس نیز در روز همایش رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به اینکه کلیه مقالات پذیرش شده در این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه سازی خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این ده مقاله برگزیده این همایش در یکی از مجلات علمی به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 5064678
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.