پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع تصادف در محور کیاسر/ ۷۰ کیلومتر استرس برای رهگذران این محور

جاده ساری به کیاسر که به استان سمنان متصل می‌شود به‌دلیل برخوردار نبودن از زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب با مشکلات زیادی روبه‌رو است و پیچ‌های خطرناک این محور به مهم‌ترین معضل این روزهای رهگذران و مسافران تبدیل شده است.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، جاده ساری به کیاسر به‌عنوان یکی از راه‌های مواصلاتی و ورودی مازندران به‌شمار می‌رود که از داشتن علائم راهنمایی و رانندگی استاندارد محروم است و فقدان امکانات ایمنی برای سلامت جان مسافران در این محور پرخطر به‌وضوح مشاهده می‌شود.

 

این جاده که به استان سمنان متصل می‌شود به‌دلیل برخوردار نبودن از زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب با مشکلات زیادی روبه‌رو است و پیچ و خم‌های خطرناک این محور به مهم‌ترین معضل این روزهای رهگذران و مسافران تبدیل شده است.

 

محور ساری به کیاسر محل تردد ساکنان ده‌ها روستای بخش کلیجان‌رستاق، چهاردانگه و دودانگه ساری است که حدود ۷۰ کیلومتر مسافت دارد و پیچ و خم‌های بسیاری را در خود جای داده که همین مشکلات و تصادف‌های متعدد منجر به فوت، نشانه بارز این مسئله است.

 

 

جاده ساری به کیاسر به‌خاطر واقع شدن سد شهید رجایی، پارک جنگلی سالاردره، دریاچه چورت، دریاچه الندان، چشمه باداب سورت، ده‌ها چشمه معدنی و روستاهای کوهستانی و ییلاقی ساری از پر ترددترین محورهای این شهرستان در ایام تعطیل به‌شمار می‌رود که در تمامی هفته‌ها حوادث ناگواری را در خود می‌بیند.

 

عصر روز گذشته ( جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ) در حد فاصله بین روستای پاجا تا روستای قادیکلا دو خودروی پژو ۴۰۵ و ریو با یکدیگر برخورد کردند که حاصل آن پنج مصدوم بود و یک نفر از مصدومان که از وضعیت نابه‌سامانی برخوردار بود توسط حاضران صحنه حادثه بهبود یافت.

 

 

نخستین تکنسین‌های اورژانس پس از حدود ۱۰ دقیقه از تماس حاضران، در محل حادثه حضور یافت و دو خودروی دیگر اورژانس در حد فاصله ۲۵ و ۳۰ دقیقه و خودروی هلال احمر پس از ۳۰ دقیقه در محل وقوع تصادف حضور یافتند.

 

نکته قابل تأمل در این حادثه عدم حضور به‌موقع نیروهای پلیس در صحنه حادثه بود که بیش از یک ساعت به‌طول انجامید و همین مسأله مشکلات ترافیکی را برای انتقال مصدومان به بیمارستان به‌وجود آورد که در بعضی از مسیرها خودروهای اورژانس وادار به حرکت در خلاف جاده بودند.

 

 

وضعیت جاده مواصلاتی مازندران به سمنان و حضور مستمر پلیس در مسیر مهم‌ترین قدم در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در محور ساری ـ کیاسر به‌شمار می‌رود که رضایت مردم و مسافران را به‌همراه دارد.

 

 

1 نظر
  1. چهاردانگه هی می گوید

    کو گوش شنوا ، هر روز هم اخبار تصادفات جاده کیاسر بیان شود مسئولین یک گوششان در و دیگری دروازه می باشد. انگار نه انگار ، قرار بود مثلا سال ۹۴ تا تاکام جاده تعریض شود کو ؟ ما که به جان نمایندگان و مسئولین ذی ربط… دعا از نوع خوبش می کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.