پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعضای شوراهای اسلامی شهرها شفاف سازی مالی کنند

شفافیت مهم ترین عامل ساختاری است و موجب افزایش اعتماد در مردم و نهاد ها میشود بی اعتماد عمومی فقط بخاطر نبود شفافیت اطلاعات است و باید مسئولین بیایند و به صورت شفاف به سوالات مردم پاسخگو باشند و مردم نیز از مسئولین این را بخواهند.

0

پایگاه خبری چهاردانگه:مشکل اصلی امروز بسیاری از مسئولین ما در شفاف سازی عملکرد خود است در این رابطه می توان به نامه پنجاه نهج البلاغه مراجعه کرد که در قسمت چهارم این نامه امیرالمومنین به کارگزاران حکومتی می گوید:آگاه باشید؛حقی که شما بر من دارید ، این است که هیچ رازی را از شما مخفی ندارم مگر در مسائل مربوط به جنگ و شما را از اظهار نظر در امری کنار نزنم مگر در حکمی که صادر میکنم وحقی که شما دارید ازمورد خود به تاخیر نیندازم و در اواسط آن مورد بدون این که آن را به پایان برسانم ، توقف کنم.در این رابطه می توان دوباره به فرمایش رهبر انقلاب مراجعه کرد که می فرماید: مسئولین باید مردم و نخبگان را از جزئیات مطلع کنند ما چیز محرمانه نداریم ما چیز مخفی نداریم این مصداق هم دلی مردم است .امروز بزرگترین تهدید کاهش اعتماد عمومی است که دارد صورت میگیرد این زمانی از بین میرود که شفاف سازی صورت بگیرد باید این شفاف سازی مطالبه ی عمومی بشود و مردم از مسئولین بخواهند که شفاف سازی انجام بدهند .

نظر به آنچه ذکر شد سخن بنده خطاب به همه اعضای شوراهای اسلامی شهرها در سراسر کشور است به جهت اینکه از انواع اتهاماتی که در شرایط کنونی علیه شوراها مطرح است ، با شفاف سازی دقیق وضعیت مالی می توانید از بسیاری از اتهامات خود را مبراء بدانید اما مردم در بیان کلی سوألاتی دارند که جنبه عمومی داشته و مختص به شورای شهر خاصی نیست :
۱- طی این دوره با دوره های گذشته در شوراها حضور داشتید در این مدت چه تعداد نیرو به شهرداری تحمیل کرده اید و نسبت شما با آنها چه بوده است و چه مسئولیت هایی برای آنها دست و پا کرده اید؟

۲- تحت عنوان کارها و فعالیت های فرهنگی برای خودتان شرکت / روزنامه / هفته نامه راه اندازی کرده و با بهانه های مختلف تحت عنوان کمک به هیئت های ورزشی / مذهبی / گروه های فرهنگی و … از شهرداری منابع اخذ کرده اید این منابع را کجا و چگونه هزینه کرده اید؟

۳- در کدام کمسیون ها حضور داشته اید و چگونگی رأی در کمسیون ها به خصوص در کمسیون های ماده صد و تجدید نظر ماده صد و معاملات / حوزه های فرهنگی و ورزشی و تعیین پیمانکاران را برای مردم تشریح و اعلام کنید معیار این انتخاب ها چه بوده است .

۴- کدام یک از مدیران را بر شهرداری تحمیل کرده اید شما قبل از ورود به شوراها حتی یک دکه هم نداشتید چگونه اینک صاحب دهها دفتر و صدها منشی خانم و املاک و … شده اید نکند شما هم همچون برخی از رجال سیاسی باغ های پسته از قبل انقلاب داشته اید که محصولات آن به بعد از انقلاب رسیده است !

به هر سو این معماهای حل نشده مباحثی است که همواره ذهن مردم و افکار عمومی را به خود مشغول کرده و آنها بسیار دوست دارند بدانند چطور یک عضو شورای شهر برای دریافت حق الجلسه در پارلمان شهری در هنگام تبلیغات انتخابات حاضر به هزینه های میلیاردی برای کسب اقبال عمومی می شود.

صاحب قلم در بیان کلی اشاره دارد شفافیت سازی تضمین میکند که مسئولین خادم کنونی هستند. شفافیت یعنی بتوان آن ها را مسئول بدانیم و مسئول یعنی مورد سوال واقع شده !!

شفافیت مهم ترین عامل ساختاری است و موجب افزایش اعتماد در مردم و نهاد ها میشود بی اعتماد عمومی فقط بخاطر نبود شفافیت اطلاعات است و باید مسئولین بیایند و به صورت شفاف به سوالات مردم پاسخگو باشند و مردم نیز از مسئولین این را بخواهند.

نویسنده: شعبان وفایی نژاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.