پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک بلاعوض حدود ۴۰۰ کشاورز سیل زده سیمرغ پرداخت شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مجتبی حبیب نژاد روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی شهرستان افزود: در پی وقوع سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال علاوه بر واحدهای مسکونی به زمین های کشاورزی و باغی کشاورزان سیمرغی هم خسارت وارد شده است.

وی با اعلام اینکه سیلاب ۲۹ میلیارد تومان به محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات این شهرستان خسارت جدی وارد کرده است، گفت که در شهرستان سیمرغ بیش از یک هزار و ۲۰۰ پرونده مبنی بر خسارت ثبت شده که از این تعداد تاکنون ۸۲۳ پرونده در سامانه سجاد ثبت نام و از این تعداد هم ۳۸۴ پرونده موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

فرماندار سیمرغ بیان کرد: تاکنون برای کشاورزان خسارت دیده در این شهرستان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات پرداخت شده است.

حبیب نژاد با اعلام اینکه بر اساس مصوبات دولت برای اولین بار است که به خسارت دیدگان بخش کشاورزی تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد، گفت: تاکنون هم در این بخش کشاورزان رضایت تقریباً نسبی داشته اند بنابراین ماهم به عنوان کارگزاران دولت باید بر روند پرداخت بانک ها نظارت کافی داشته باشیم تا به کشاورز آسیبی وارد نشود.

درخواست بخشش آب بهای سد البرز

فرماندار سیمرغ همچنین خواستار بخشش آب بهای کشاورزان خسارت دیده از سیل شد و گفت: کشاورزان خسارت دیده در شهرستان سیمرغ نباید آب بها سدی البرز را به آب منطقه ای و امور آب پرداخت کنند و درخواست ما این است تا این موضوع در مدیریت بحران استانداری مصوب شود تا کشاورزان خسارت دیده سیمرغی مبلغ آب بها برای سد البرز را به آب منطقه ای و امور آب پرداخت نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ هم در این جلسه با بیان اینکه ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد، گفت: به لحاظ وسعت نیم درصد از خاک استان متعلق به این شهرستان است.

رجب فلاح زیلتی افزود: در سال جاری ۱۵ کیلومتر از کانال انتقال آب به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در چهار روستای این شهرستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طی سال گذشته در بحث تجهیز و نوسازی دولت ۱۲ میلیارد تومان برای کشاورزان این شهرستان هزینه کرده است.

فلاح با اعلام اینکه به ۲۲۴ نفر از کشاورزان سیمرغی ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت که در بحث اشتغال روستائی هم به ۲۳ طرح با پیش بینی اشتغال ۳۴ نفری ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ به بحث تسهیلات مکانیزاسیون در سال گذشته اشاره کرد و گفت که طی سال گذشته ۹۵ کشاورز در این شهرستان مبلغ چهار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون دریافت کرده اند.

فلاح زیلتی بیان کرد: در سال جاری هم تاکنون پرونده خرید ۴۴ دستگاه اعم از کمباین، نشاء و انواع تراکتور به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی شد که از این تعداد ۳ دستگاه کمباین برنج تاکنون خریدار شده است.

۷۳۳۴/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.