پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشتی‌گیر مازنی پس از جراحی موفقیت‌آمیز یک ماه دیگر روی تشک می‌رود

0

عادل عالیشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشتی گیر مازنی پس از دستور وزیر ورزش و جوانان و مساعدت هیات ورزشی و پزشکی برای طی مراحل درمان به بیمارستان محب کوثر تهران منتقل شد و با هماهنگی با پزشک معالج، پس از عمل جراحی موفقیت آمیز روز گذشته از بیمارستان مرخص و به خانه برگشت.

وی گفت: بر اساس گزارش تیم پزشکی این ورزشکار مازنی حداکثر تا یک ماه آینده می تواند به ورزش کشتی برگردد و مشکلی برای ادامه کار در این رشته ورزشی نخواهد داشت.

عالشان افزود: برای مراحل درمانی این کشتی گیر حدود ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل بودجه استانی و هیات پزشکی و ورزشی مازندران هزینه شد و تمام تجهیزات مورد نیاز برای طی مراحل درمان در منزل نیز خریداری و در اختیار این ورزشکار قرار داده شد.

خبر مصدوم شدن این کشتی گیر مازنی که سابقه قهرمانی و رتبه سوم در مسابقات قهرمانی استانی را نیز در کارنامه اش دارد، چند ماه قبل در فضای مجازی به شکل گسترده ای منتشر و اعلام شد که به دلیل عدم بضاعت خانواده برای پیگیری درمانی امیر محمد رضایی، وزیر ورزش و جوانان دستور تامین هزینه درمان این کشتی گیر را که حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده بود صادر کرد.

پس از دستور وزیر ورزش و جوانان پیگیری برای مداوای این ورزشکار در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفت تا سرانجام اواخر هفته گذشته با انتقال ورزشکار مصدوم به تهران، عمل جراحی بر روی گردن و ستون فقرات از سوی پزشکان مجرب در پایتخت انجام شد.

مازندران مهم ترین خاستگاه ورزش کشتی در ایران است و بیشترین مدال طلا تیم ملی کشتی ایران در میادین بین المللی اعم از آسیایی، جهانی و المپیک را هم کشتی گیران این خطه کسب می کنند. در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ برزیل از ۶۳ ورزشکار ایران اعزامی به این مسابقات ۱۳ نفر مازنی بودند که سه کشتی گیر مازندرانی حاضر دراین رقابت ها موفق شدند تا سه مدال از هشت مدال ایران را در این دوره کسب کنند.

حسن یزدانی مدال طلا، کمیل قاسمی مدال نقره و قاسم رضایی نیز مدال برنز این رقابت ها را کسب کردند.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.