پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کانون سیل مازندران در یک قدمی سیل زدایی کامل

0

مجتبی حبیب نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع یکهزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده سیل در این شهرستان عملیات تعمیر یکهزار و ۱۰۰ واحد پایان یافت و افراد سیل زده به خانه هایشان بازگشته اند.

وی توضیح داد: ۱۳۸ واحد مسکونی از مجموع واحدهای خسارت دیده هم تخریبی بود که این واحدها در مراحل آجرچینی، پی کنی و فونداسیون هستند.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه ۲ واحد تخریبی در تیر ماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی به صورت نمادین افتتاح خواهد شد، افزود: شاهد افتتاح ۲ واحد مسکونی در روستای تالارپشت شهرستان سیمرغ به صورت نمادین خواهیم بود، همزمان با افتتاح این ۲ واحد مسکونی طرح هادی در روستاهای سیل زده این شهرستان آغاز خواهد شد.

حبیب نژاد مبلغ وام بلاعوض را که به واحدهای خسارت دیده سیل در این شهرستان پرداخت شد پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که همچنین ۱۲ میلیارد تومان هم تسهیلات در قالب معیشتی و تعمیری به خسارت دیدگان سیل در شهرستان سیمرغ تعلق گرفته است.

وی میزان تسهیلاتی را که تاکنون به واحدهای خسارت دیده سیل در این شهرستان پرداخت شد بیش از ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه این شهرستان اولین نقطه در استان مازندران بود که با وقوع سیل مواجه شد، افزود: به نسبت سایر شهرستان های خسارت دیده سیل، خسارت دیدگان سیمرغی از خدمات و حمایت های خوبی بهره مند شده اند.

حبیب نژاد گفت که در پی وقوع سیلاب بیش از ۳۰۰ سرویس لوازم خانگی به واحدهای تخریبی و تعمیری نوع یک و ۲ تعلق گرفته است که این اقلام اعم از یخچال، فرش، موکت، پتو و لوازم آشپزخانه بوده است.

بر اساس برآوردهای اولیه سیل و سیلاب در مجموع بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرده بود.

۷۳۳۴/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.