پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کادر سلامت مازندران تقدیر می شوند/ راه اندازی بیمارستان صحرایی

0

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی بلباسی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع تقدیر از کادر درمانی استان با بیان اینکه تکریم از کادر درمانی و تقدیر از تلاش‌های آنان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، افزود: این برنامه عصر روز جمعه در بیمارستان ولایت برگزار و به صورت نمادین از ۱۰ نماینده بخش‌های مختلف درمانی تقدیر خواهد شد.

وی افزود: همچنین به نمایندگی از بیمارستان‌های استان، از دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر خواهد شد و این برنامه به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر بیمارستان ولایت در شاخص کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان یادآور شد: میزان مرگ و میر بیماران کرونایی از ۱۸۳ بیمار بستری شده، پنج نفر بود که کمترین فوتی را در استان کسب کردیم.

بلباسی با بیان اینکه رتبه بیمارستان ولایت در شاخص کاهش مرگ و میر برتر بوده است، داشتن کادری شاداب، تجهیزات پزشکی نو، هتلینگ و ساختمان نو را از جمله دلایل کسب موفقیت عنوان کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان، دو هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان برای درمان بیماران کرونایی تخصیص داده شده است.

معاون سلامت سپاه کربلا با اشاره به شناسایی پنج هزار ۳۰۰ بیمار مشکوک و سه هزار و ۷۴۲ بیمار قطعی در بیمارستان‌های استان بستری کردیم، افزود: بخش زیادی از گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا به کمک بخش بهداشت و درمان آمدند.

بلباسی درباره خدمات گروه‌های جهادی در استان گفت: اجرای طرح غربالگری، توزیع بیش از شش میلیون عدد تجهیزات درمانی و بهداشتی، عرضه مواد ضدعفونی کننده، توزیع شش میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در روستاها، اعزام ۴۵ پزشک و پرستار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از جمله خدمات بوده است.

وی از راه اندازی بیمارستان صحرایی در بابل و چالوس خبر داد و گفت: همچنین نقاهتگاه صحرایی در برخی مناطق استان طراحی شد و هزار تخت نقاهتگاهی نیز در استان آماده و تجهیز شده است.

معاون سلامت سپاه کربلا مازندران یادآور شد: ویروس کرونا نوعی جنگ بیولوژیک بود و سپاه در این عرصه به کمک دولت آمد تا مشکلات مردم را حل کند و سپاه از تهدید کرونا، فرصتی برای آینده کشور ایجاد کرده است.

وی از کمک بیش از شش میلیارد تومانی خیران برای تأمین بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه در استان خبر داد.

کد خبر 4918751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.