پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیگیری دولت برای برگشت به کار افراد زیرپوشش بیمه بیکاری/ اختصاص هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، علی ربیعی بعدازظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه رستوران‌های «ونوس دریا» که با حضور مسؤلان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه اشتغال در مازندران چون متکی بر بخش خدمات بود در بحث کرونا آسیب اساسی دیده بود، اظهار کرد: مازندران علاوه بر صنعت، مشاغل بسیار خوبی در بخش کشاورزی داریم ولی عمده شغل‌های نوین در بخش خدمات گردشگری و رستوران‌داری بود و امیدوار هستیم با کنترل بیشتر کرونا بتوانیم روز به روز کسب و کارها رونق بگیرد.

وی افزود: در زمینه کرونا پیش‌بینی کردیم که بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ شغل آسیب دید و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ریزش نیرو داشت و اگر ما دوگانه سلامت و کار را مدیریت نمی‌کردیم بیش از ۳ میلیون فقط ریزش شغل در صنایع اولیه داشتیم و ممکن بود در صنایع دیگر نیز ادامه پیدا کند.

سخنگوی دولت دوازدهم با بیان اینکه یکی از دشواری‌های سیاست‌گذاری‌های دودلت در این دوران یک نقطه مطلوب در دو منحنی سلامت و حفاظت از جان در مقابل بیماری و معیشت بود، تصریح کرد: در حال حاضر با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته و پرداخت تسهیلات و از سوی دیگر به تأخیر انداختن بازپرداختی‌ها، یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار شغل تثبیت شدند.

وی با اشاره به اینکه نگرانی ما برای ۱.۵ میلیون نفر از افرادی بودند که در ریزش قرار گرفتند، گفت: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از محل برداشت پول از صندوق توسعه ملی که در راستای سلامت و بیمه بیکاری صورت گرفت و آن میزانی که مربوط به بیمه بیکاری بود با پول صندوق بیمه بیکاری ترکیب شد و این افراد زیرپوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

ربیعی تأکید کرد: سیاست دولت در نیمه‌دوم امسال و در نیمه‌اول سال ۱۴۰۰ برگشت به کار افراد زیر پوشش بیمه بیکاری است و یکی از کارهای خوبی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داد، اتصال این افراد به بنگاه‌های اقتصادی را قطع نکرد.

سخنگوی دولت دوازدهم ابراز کرد: در مازندران بحث روستای بدون بیکار یکی از مباحث بسیار مهمی است که در دستور کار قرار دادیم و یکی استان‌های پایلوت و الگو بود و امروز شاهد آن هستیم که چند روستای بدون بیکار و نیز «یک تولید و یک روستا» مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حدود هزار میلیارد تومان صندوق کارآفرینی امید به روستاهای سراسر کشور اختصاص داده است و به آن سمت در حرکت است و تاکنون ۳۰۰ روستا زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

ربیعی گفت: امیدواریم با منابعی که برای اشتغال در سال آینده پیش‌بینی شده است اعم از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای موضوع یک‌و‌نیم میلیارد توسعه روستایی باقی مانده است و از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز منابع ۵ و ۱۰ هزار میلیارد تومانی وجود دارد تا در راستای تثبیت شغل و گسترش مشاغل کوچک نیز در سال ۹۹ و نیمه اول سال آینده اقدام کنیم.

به گزارش فارس؛ مجموعه رستوران های «ونوس دریا» در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع دارای ۱۵ واحد مسکونی با متراژ ۱۶۰ متر، تالار با ظرفیت ۷۰۰ نفر و مجموعه فست فود، رستوران و کافی‌شاپ با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۲ میلیارد تومان از این اعتبار به صورت تسهیلات بوده است و ۵۳ نفر نیز مشغول به کار شدند.

  / ۸۶۰۱۹/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.