پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پهلوانان مازنی سفیر پیشگیری از مواد مخدر شدند

0

ساری-ایرنا- کمیل قاسمی و حسن یزدانی آزادکاران دارنده مدال طلای المپیک ( ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶) سفیر برنامه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران شدند.

به گزارش خبرنگارایرنا، قهرمانان کشتی آزاد جهان و المپیک ۲۰۱۶ با دریافت گواهینامه افتخاری سفیر پیشگیری  از اعتیاد به مواد مخدر مازندران به صورت عملی کار خود را برای آگاهی سازی جامعه از آسیب های ناشی از مواد مخدر شروع کردند.
ورزش سد راه اعتیاد
حسن یزدانی دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو هدف از فعالیت خود در قالب سفیر پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر  را کمک به جوانان و نوجوانان در معرض این آسیب اجتماعی دانست و گفت: به عنوان یک ایرانی افتخار می کند که درراستای کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص مواد مخدر تلاش می کند.
آزادکار عضو تیم ملی ایران گفت: ورزش سد راه اعتیاد به مواد مخدر است و توصیه کرد تا جوانان به امر ورزش در هر سطحی توجه بیشتری از خود نشان دهند.
وی اضافه کرد : امروز مواد مخدر تهدید اصلی  برای جوانان و نوجوانان کشورمان قرار دارد و این افراد می توانند با روی آوری به ورزش خود را از دام اعتیاد نجات دهند.
یزدانی از مسوولان استانی هم خواست تا بستر و زیرساخت لازم را برای جوانان برای پرداختن به امر ورزش فراهم کنند و با هوشیاری سازی جامعه را از آسیب های مواد مخدر مصون سازند.
حسن یزدانی چراتی (زادهٔ ۵ دی ۱۳۷۳ در جویبار، مازندران) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است.
او قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم و دارندهٔ مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در وزن ۸۶ ک‌گ، مدال نقرهٔ قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ ک‌گ و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ ک‌گ است.
یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ در نظرسنجی، از سوی مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران و در سال ۲۰۱۷ نیز از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان برگزیده شد.
کمک به جامعه در مبارزه با مواد مخدر وظیفه هر ایرانی 
کمیل قاسمی نایب قهرمانی رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو هم احساس مسوولیت نسبت به جامعه دربرابر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را علت عضویت در کارگروه افتخاری پیشگیری از مواد مخدر بیان کرد.
وی اضافه کرد : امروز همه ما در معرض اعتیاد به مواد مخدر به عنوان بلای خانمانسوز قرن قرار داریم و با تعامل و همراهی با یکدیگر به خصوص آگاهی دادن جامعه نسبت به عواقب ناشی از مواد مخدر می توانیم از گسترش اعتیاد در جامعه جلوگیری کنیم.
وی اظهارداشت : ما به عنوان قهرمانان ورزشی ، رفتارمان الگوی جوانان و نوجوانان محسوب می شود و عضویت ما در فعالیت های اجتماعی می تواند تا حد زیادی این قشر را به خود جلب کند و به نظر می رسد پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در شرایط فعلی حوزه کاری مناسبی برای ما قهرمانان است.
قاسمی از سایر ورزشکاران و قهرمانان ورزشی ایران و جهان نیز برای عضویت در کارگروه پیشگیری از مواد مخدر به عنوان سفیر دعوت کرد.

کمیل قاسمی (زادهٔ ٨ اسفند ۱۳۶۶ در جویبار مازندران) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. کمیل قاسمی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ موفق به کسب مدال طلاو نائب قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ ریو و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ تاشکند در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد شد. از افتخارات دیگر او می‌توان به کسب مدال طلا بازی‌های آسیایی دوحه و کسب مدال طلا و نقره در چندین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.