پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه انتقال گاز دامغان ـ کیاسر جزء برنامه های استراتژیک شرکت گاز مازندران است

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان گفت : پروژه خط ۴۲ اینچ انتقال گاز دامغان ـ کیاسر جزء برنامه های استراتژیک شرکت گاز استان در دولت یازدهم می باشد.

1

 

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، “محمد اسماعیل ابراهیم زاده” در نشست با رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بهره مندی بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی افزود: در حال حاضر یکهزار و ۷۲۹ روستای مازندران گازدار هستند و تا پایان سال ۹۷ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

 

ابراهیم‌زاده به پروژه خط ۴۲ اینچ انتقال گاز دامغان ـ کیاسر ـ ساری به عنوان یک خط استراتژیک که برای پایداری مستمر گاز در استان و زیرساخت‌های آن اشاره کرد و افزود: با ایجاد این خط کارخانه سیمان کیاسر، روستاهای چهاردانگه و دودانگه، بخشی از تقویت خط سوادکوه و در صورت احداث کارخانه پتروشیمی را می‌توان از این خط بهره‌برداری کرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اظهار کرد: طول مسیر اجرای خط انتقال گاز دامغان به کیاسر و ساری ۱۷۰ کیلومتر است که یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: در دولت یازدهم عملیات اجرایی این پروژه در مازندران در دستور کار قرار گرفت و عملیات لوله‌گذاری ۳۰ کیلومتر از این پروژه انجام شد.

 

gaz

 

ابراهیم زاده افزود : علاوه بر آن ۱۰۰ کیلومتر از اراضی مسیر اجرای پروژه به تملک پیمانکار در آمد و در ۶۰کیلومتر آن عملیات اجرایی آغاز شده است.

 

وی ادامه داد : در سال گذشته برای اجرای پروژه های استان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اضافه کرد: پروژه های اجرایی گازرسانی پیشرفت بسیار خوبی در سال گذشته داشت و در این راستا ۸۵ هزار مشترک جدید به مشترکین گاز مازندران افزوده شدند.

 

ابراهیم زاده در مورد گازرسانی به شهرهای کجور و پول شهرستان نوشهر و شهر رینه نیز اظهار داشت: در این مناطق نیز پیمانکاران مشغول کار بوده و سرمایه گذار به روش CNG انجام شده است و به زودی مشغول کار خواهد شد .

 

در ادامه قاسم احمدی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت و رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت : رویکرد انقلابی در توسعه گازرسانی به مناطق محروم استان در جریان است .

 

وی با اشاره به اینکه تلاش های خوبی در بخش گازرسانی به مناطق محروم روستایی برداشته شد، تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش و اهتمام ویژه شرکت گاز، توفیقات خوبی در جهت جبران عقب ماندگی‌‌های گازرسانی سطح استان حاصل شده است.

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گازرسانی به تمام مناطق محروم استان اولویت نخست کاری شرکت گاز است، افزود: مشکلات از سوی مسئولان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در جهت رفع این مشکلات تلاش خواهد شد.

 

وی در ادامه به برکات نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کسانی که در این نظام خدمتگزاری مردم را قبول می‌کنند حاضرند تا پای جان در خدمت نظام باشند.

 

احمدی در پایان با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همت و تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شرکت گاز، هم اکنون در اجرای پروژه گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان گام‌های موثری برداشته شده است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم و همکاری سایر ادارات و پیگیری‌های مستمر، این روند افزایش یابد.

 

1 نظر
  1. کاربر می گوید

    ابتدا گفته شده بود پایان سال ۹۵ بعد در مصاحبه بعدی گفته شده بود پایان سال ۹۶ و حالا گفته میشود پایان سال ۹۷ خیلی جالبه یواش یواش به سال ۱۴۰۰ هم میرسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.