پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرورش گل و گیاه در منزل برای فرار از روزهای کرونایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها ویروس کرونا به هر چیزی که فکرش را کنیم ضربه وارد کرد و حتی افراد را از لحاظ روحی و روانی دچار استرس کرده و دغدغه‌های فکری زیادی برای مردم بوجود آورده است.

در این گزارش می‌خواهیم سوژه‌ای را  به آن بپردازیم که علاوه بر ایجاد آرامش می‌تواند سرگرمی برای افراد که این روزها در خانه ماندن بهترین گزینه برای حفظ سلامیت آنان است فراهم کند.

پرورش گل و گیاه در منزل یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در مقابله با ویروس کرونا به ما کمک کند تا بتوانیم حس آرامش را برای خود ایجاد کنیم. 

 

یقینا افرادی که در خانه خود گل دارند احساس شادی و آرامش بیشتری نسبت به سایر افراد می‌کنند و از طریق این انرژی مثبت شانس ابتلا به افسردگی ناشی از استرس کاهش پیدا می‌کند.

احساسات مثبت در قرار گرفتن وقایع زندگی در یک چشم انداز گسترده‌تر کمک می‌کند و بنابراین اثرات منفی که ممکن است ناشی از احساسات منفی باشد را کاهش می‌دهد.

گل و گیاهان زینتی سطح مثبت انرژی را افزایش داده و به افراد در احساس امنیت و آرامش کمک فراوانی می‌کند.

 

گل‌ها برای افرادی که در ساعات اولیه صبح انرژی مثبت ندارند یک انتخاب مناسب برای صبح است و بعد از دیدن گل‌ها شادتر و پرانرژی‌تر هستند.

فواید ارتباط داشتن با  گل و گیاهان به حدی است که می‌تواند با تحریک چشم انداز مثبت،  بهبود بیماری را تسریع بخشد.

قرار گرفتن در معرض گل و گیاه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بر خلق و خوی، وظایف عملکردی و فیزیولوژیکی باعث افزایش احساسات مثبت و کاهش استرس می شود.

برای کسانی که بیمار هستند فضای سبز تاثیر بسیار مثبتی بر وضعیت روحی و بهبودی دارد، فضای سبز استرس را کاهش می دهد، ذهن را تحریک می‌کند و تمرکز را از درد و ناراحتی را از افراد دور می‌کند.

 

طبق نظر کارشناسان افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند گل و گیاهان آپارتمانی باعث افزایش رطوبت هوا در منزل شده و احتمال سردرد را کاهش می دهند.

تعامل فیزیکی با گیاهان منجر به کاهش چشمگیر زمان مورد نیاز برای بهبودی بیماران می شود.

کارشناسان بر این باورند انسان ارتباط حسی و احساسی شدیدی با گل‌ها برقرار می‌کندو به سادگی دیدن و بوییدن گل باعث بهبود خلق و خوی در ۶۹ درصد مصرف کنندگان می شود.

 

۶۰ درصد افراد معتقدند بر خلاف هر هدیه دیگری، گل برایشان معنای ویژه ای دارد.

به گزارش فارس، به هموطنان توصیه می‌کنیم با کاشت گل و گیاه در منازل خود سرگرمی برای روزهای کرونایی خود ایجاد کنند تا فضای منزل برای آنان خسته کننده و زمان‌بر نباشد.

 /۸۶۰۳۵/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.