پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخ‌های درباره چرایی بسته بودن مطب‌های خصوصی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|جست‌وجو برای دریافت اطلاعات متخصص گوش، حلق و بینی در شهرهای قائم‌شهر، ساری، بابل و نکا توسط یک کاربر فضای مجازی دست مایه گزارشی شد که نشان می‌دهد در کنار اقدامات درمانی موثر کادر درمان برای رسیدگی به بیماران کرونایی مدیران و مسؤولان درمانی نیز باید حواس‌شان به سایر بیماران هم باشد و برنامه مدونی برای بیمارانی که به مطب‌های شخصی مراجعه می‌کنند، هم باشد.

مطب‌ها براساس دستورالعمل بهداشتی فعالیت دارند

موضوع را از طریق تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیگیری کردیم که در پاسخ به این سؤال که آیا مختصصان و پزشکان در مطب‌های خصوصی حضور ندارند، پاسخ داد: پزشکان با رعایت دستورالعمل کنترل عفونت و رعایت تعداد بیمار در انتظار در مطب فعالیت دارند.

محدودیت فعالیت برای متخصصان گوش و حلق و بینی وجود ندارد

پرسشم را درباره مشکل مردم در این زمینه و فعالیت کمرنگ مطب‌های خصوصی مطرح کردم و اینکه شهروندی بحث را به فضای مجازی کشانده است،که این طور جواب دریافت کردم که محدودیت فعالیت برای متخصصان گوش و حلق و بینی وجود ندارد در شرایط فعلی به جز فعالیت در اعمال زیبایی سایر بخش‌ها محدودیتی ندارند.

سوالی درباره اینکه ظاهرا بعضی از همکاران شما در مطب‌ها حضور ندارند؛ مطرح کردم که معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دوباره پاسخ داد: مشکل ما برعکس است که برخی رشته‌ها به ویژه در زمینه‌های زیبایی و غیره اصرار به حضور در مطب دارند، در این رشته محدودیت وجود دارد اما در سایر مطب‌ها همکاران ما فعالیت دارند.

این پاسخ‌ها واقعا قانع کننده نبود، حداقل انتظار این بود که معاون درمان نام چند مرکز و مطب درمانی فعال را ذکر می‌کرد و تنها به پاسخ‌های سربسته و اداری قناعت کرد، مشکلی که این روزها مردم دارند عدم حضور برخی متخصصان و فوق‌تخصص‌ها در مطب‌های شخصی است.

بیماران گوش، حلق و بینی بیمارستان بوعلی ساری مراجعه کنند

سوالم را با خانم دکتر سیمین بابایی به عنوان مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کردم که وی گفت: افرادی که مشکل دارند می‌توانند به درمانگاه گوش، حلق و بینی بیمارستان بوعلی ساری مراجعه کنند، بیمارستان‌ها درمانگاه و کلینیک‌های تخصصی دارند که ارائه خدمت می‌دهند.

پاسخ تا حدودی قانع کننده بود و برای کسی که حاضر بود از ساری تا قائم‌شهر، بابل و نکا برای ویزیت نزد پزشک مراجعه کند، بیمارستان بوعلی مکان مناسبی برای پیگیری درمانی است.

نوبت‌دهی الکترونیکی جواب داد!

به عنوان کاربر فضای مجازی وارد سایت بیمارستان بوعلی ساری شدم، از نحوه بروزرسانی سایت و اطلاعات و اخبار مشخص است که خیلی وقت دستی به سر روی سایت کشیده نشده است.

وارد گزینه نوبت‌دهی الکترونیکی شدم اطلاعات منتشر شده مربوط به اوایل اسفنده ماه بوده اما به گزینه نوبت‌دهی الکترونیکی رسیدم.

دو شماره تلفن گویا در روز تعطیل پاسخگو نبوده است که ظاهرا اسم گویا را باید از روی گزینه حذف کنند.

در سیستم نوبت‌دهی نام سه پزشک درج شده بود که اسم یکی از پزشک‌ها را کلیک و عملیات نوبت‌دهی را تا آخر پیگیری و خوشبختانه دست مسؤولان دانشگاه حداقل در بحث نوبت‌دهی گوش و حلق و بینی بیمارستان بوعلی ساری پر بود و نوبت‌دهی به صورت الکترونیکی انجام و حتی ویزیت را هم الکترونیکی دریافت می‌کنند که فرد مراجعه کنند مجبور نباشد که در هنگام مراجعه به بیمارستان ویزیت نقدی پرداخت کند.

سیستم نوبت‌دهی طوبی الکترونیکی شود

ذکر این نکته ضروری است که سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی برای مراکز درمانی دولتی در ساری به ویژه بیمارستان‌ها انجام می‌شود اما مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی و پر مراجعه درمانگاه طوبی هنوز با وجود پیگیری‌های متعدد رسانه‌ای تاکنون برای نوبت‌دهی الکترونیکی این مرکز حتی در زمان اوج شیوع کرونا اقدامی انجام نشده است و مراجعه به این مرکز بدون فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی است.

فعالیت مطب‌ها براساس پروتکل وزارت بهداشت مشکلی ندارد

طرف دیگر بحث فعالیت مطب‌های خصوصی سازمان نظام پزشکی است هر شهرستان است؛ موضوع را از طریق محمد خورشیدی رئیس نظام پزشکی شهرستان ساری که همزمان مسؤولیت حوزه درمان تامین اجتماعی در مازندران را برعهده دارد پیگیری کردیم که وی معتقد است فعالیت مطب‌ها براساس پروتکل وزارت بهداشت مشکلی ندارد.

وی با اعلام اینکه تنها مطب‌های دندانپزشکی، فیزیوتراب‌ها و مطب‌های زیبایی براساس پروتکل کشوری اجازه فعالیت ندارند، گفت: ما نظارت داریم که پروتکل‌های فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

خورشیدی خاطر نشان کرد: بسیاری از مطب‌های گوش،حلق و بینی از شنبه تا چهارشنبه فعالیت داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما بازدید میدانی داشتید،گفت: بازدیدی نداریم اما دانشگاه بازدیدهای را در این زمینه دارد اما گزارشی مبنی بر بسته بودن مطب‌ها دریافت نکردیم، ولی گزارشی از مطب‌های که نباید باز باشد را داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی ساری بیان کرد: وظیفه بازرسی از مطب‌ها برعهده دانشگاه علوم پزشمی مازندران بوده و تاکنون اطلاعاتی در این ارتباط دریافت نشده است.

خورشیدی در ارتباط با فعالیت مطب‌های دندانپزشکی گفت: این موضوع براساس پروتکل کشوری است و حساسیت‌های درمانی که در این ارتباط وجود دارد باید مسؤولان ملی در این ارتباط تصمیم‌گیری کنند.

رئیس نظام پزشکی ساری در پایان گفت: فعالیت مطب‌های اورژانس مشکل ندارد و خدمات از این طریق قابل دریافت است.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.