پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پارسال خیرین ۲۰ برابر دولت به آموزش و پرورش کمک کردند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، عسگری نیکزاد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: در سال گذشته دولت حدود ۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی به آموزش و پرورش این استان کمک مالی داد و این در حالیست که میزان کمک خیرین به این نهاد حدود ۸۰ میلیارد ریال بود.
وی اضافه کرد: این سازمان برای اجرای پروژه مهر به پشتوانه خیرین نیاز دارد و امیدواریم که این همراهی در سنوات آینده نیز ادامه داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به طرح پروژه مهر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سه سال پیاپی در سنوات اخیر توانست خود را از رتبه ۱۸ سال ۹۲ به رتبه اول در اجرای این پروژه در کشور برساند که نشان از پویایی این بخش آموزشی است.
نیکزاد توانمند سازی و کیفیت بخشی مدارس و دانش اموزان را مهمترین برنامه هدفمند در اجرای پروژه مهر بیان کرده است.
وی سازماندهی نیروی انسانی، توزیع مناسب امکانات و تجهیزات در مدارس شهری و روستایی و هدایت تحصیلی را از برنامه‌های پروژه‌های مهر دانست.
هدایت ۴۰ درصد دانش آموزان مازنی در هنرستان‌ها
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴۰ درصد از دانش آموزان دوره متوسطه اول این استان در قالب طرح ایران مهارت در هنرستان‌ها سازماندهی شدند.
اسفندیار نظری در این نشست خاطرنشان کرد: آمار دانش آموزانی که در هنرستان‌های این استان در قالب ایران مهارت تحصیل می‌کنند حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
به گفته وی طرح ایران مهارت که در متوسطه اول در ۸ استان کشور از جمله مازندران به صورت آزمایشی در حال اجراست.
براساس آمار حدود ۴۷ هزار دانش آموز از افزون بر ۵۴۰ هزار دانش آموز مازنی در فنی و حرفه‌ای و هنرستان تحصیل می‌کنند.

ممنوع شدن قطع آب و برق و گاز مدارس به دلیل بدهی
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش قطع خدمات آب، برق و گاز مدارس به دلیل بدهی ممنوع شد.
مهدی عابدی در این نشست افزود: چنانچه میزان مصرف برق، آب و گاز برخی مدارس از سقف پیش بینی مصرف بهینه بیشتر باشد، این بخش از بدهی مدارس نیز به صورت تقسیطی از مدارس دریافت شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس توافق بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و نیرو حدود یکهزار میلیارد ریال از مصرف در بخش آب، برق و گاز به صورت رایگان محاسبه می‌شود.
/ ‏۱۸۹۹/‏۶۹۸۲

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.