پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقف؛ تبلیغ اسلام، تبلیغ عاشورا و خدمت به جامعه است

0

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه”هفته وقف”در بسیاری از روایات اسلامی به عنوان”صدقه جاریه”تعبیر شده است، گفت: وقف دارای ثواب و فضیلت‌های است که در تبلیغ اسلام، تبلیغ عاشورا و خدمت به جامعه از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری با بیان اینکه هدف از خلقت انسان‌ها، تقرب به خداوند و به کمال رسیدن آنان در سایه سار عبودیت و بندگی پروردگار است، اظهار کرد: خدواند متعال مقرر کرده است، هر کسی پاسخگوی اعمال خود در این دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 8 آبان سالروز شهادت اسوه دانش آموزان شهید فهمیده، روز بسیج دانش آموزی است، تصریح کرد: امیدواریم که فرهنگ و تفکر بسیجی به‌عنوان یک ارزش در بین جوانان و نوجوانان تسری پیدا کند البته نمی‌توان نقش خانواده‌ها و آموزش و پرورش را در ترویج این فرهنگ نادیده گرفت.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: مسئله قدرت طلبی، تفرقه و اختلاف می‌تواند از تهدیدهای اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشد و این دو عامل مهم‌ترین زمینه گسترش شایعات و تهمت است.

یوسف‌پوریادآور شد: قدرت طلبی و تفرقه بود که حضرت علی(ع) و امام حسین(ع)را خارج از دین معرفی کرده به‌طوری‌که کشتن آن‌ها را واجب دانستند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمن به ویژه آمریکا با فسار حداکثری و همه جانبه به نظام جمهوری اسلامی هجمه وارد کرده است، گفت: بنابراین باید از تفرقه، تشدت و قدرت طلبی برای رسیدن به کرسی قدرت پرهیز کرد و همه باید به این مسئله توجه کنند این وضعیت تهدید بر علیه اسلام است.

امام جمعه موقت ساری افزود: کسی که بخواهد برای رسیدن به کرسی قدرت جامعه را متشنج کند، در اشتباه است.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه اولین وظیفه مومنین در جامعه دینی معرفت وشناخت است، بیان کرد: بنیادی‌ترین و کلیدی‌ترین مساله در زمینه معرفت دینی مساله فهم و رسیدن به مقاصد دین و راه‌های دستیابی به این مهم است.

وی اظهار کرد: باید دریابیم، مفاهیم و آموزه‌ها و گزاره‌های دینی چیست و شامل چه پیام‌ها، مقاصد و غایاتی می‌شود.

امام جمعه موقت ساری هدایت و امامت را دومین شاخصه جامعه دینی دانست و گفت: دیگر شاخصه دینی در جامعه معاد است، معاد و روز قیامت حقیقتی است که به واقع برای همه موجودات رخ خواهد داد.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیات بسیاری به این موضوع اشاره نمود و کوشیده به بیانات گوناگون حقیقت آن برای انسان‌ها اثبات کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.