پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت ساخت و سازها در تنکابن نابسامان است

0

به گزارش خبرنگار مهر، تقی پزشکی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شورای اسلامی شهرستان تنکابن به طور مستمر پیگیر مشکلات و پروژه‌های شهرستان نظیر مشکل آب شرب به ویژه آب شرب شیرود، پیگیری گازرسانی به مناطق دوهزار و سه هزار و روستاهای بالا دست، رینگ شهری نشتارود، سیستم تصفیه فاضلاب شهری، کارخانه کمپوست و حل مشکل شیرابه، ساماندهی رودخانه‌ها و غیره و به طور کلی تمامی مسائل اجتماعی شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن با بیان اینکه پویایی و همدلی بیشتری نسبت به گذشته در این دوره از شورای اسلامی شهر و روستای تنکابن وجود دارد، تصریح کرد: تا رسیدن به هدف اصلی فاصله داریم اما تلاش کردیم تا زمینه را جهت پیشرفت شهرستان آماده ساخته و آن را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل سال ۹۷ افزود: دولت در بحران‌های پیش آمده مانند سیل زلزله و کرونا و غیره اعتبار زیادی را هزینه کرد و ما هم شرایط سخت اقتصادی دولت را درک می‌کنیم.

پزشکی با بیان اینکه برای جبران خسارت‌های سیل تنکابن کوتاهی‌های وجود داشت، اضافه کرد: در همین زمینه مکاتبات از سوی شورای اسلامی شهرستان با استاندار مازندران انجام شده است زیرا مبالغی که برای جبران خسارت منطقه ما در نظر گرفته شده بود بدرستی اختصاص داده نشده و تاکنون هیچ پاسخی هم از استانداری نشنیدیم اما انتظار داریم خسارت‌های ما به طور واقعی جبران شود.

وی درباره جایگاه سی ان جی خوبان رزگاه تنکابن که تعطیل شده است، گفت: در دوره سوم شورای اسلامی شهر تنکابن زمین این جایگاه خریداری شد اما کارهای قانونی و حقوقی آن به درستی انجام نشد که این مسئله باعث شد پس از ساختن جایگاه و به بهره برداری رسیدن آن به ما گفتند که این زمین راه دسترسی ندارد و در جبهه یا برّ دوم قرار دارد.

پزشکی ادامه داد: شهرداری در آن زمان که این زمین خریداری شد کوتاهی‌هایی کرد زیرا با مدعی زمین تعامل نکرد و به همین دلیل مدعی زمین به مراجع قانونی شکایت کرده و حکم تخریب این جایگاه را گرفت و این موضوع به دلیل اعمال نفوذ برخی افراد رخ داد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن ضمن قدر دانی از زحمات مهندس محمد زرودی شهردار جوان تنکابن، درباره پل چهارم چشمه کیله هم اظهار داشت: سلایق برای نوع سازه پل مختلف است اما آن زمان کارشناسان با توجه به میزان اعتبار شهرداری نظر دادند که سازه بتنی موجود با نقشه فعلی بر روی رودخانه احداث شود که متأسفانه برای تأمین اعتبار همین سازه هم دچار مشکل هستیم.

پزشکی گفت: با پیگیری‌هایی که اخیراً انجام شد توانستیم این پروژه را در ردیف پروژه‌های کد دار با ردیف اعتبار ملی قرار بدهیم و امیدواریم با حضور دکتر حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی که بنیانگذار ساخت این پل در زمان وزارتشان بودند، مساعدت کرده تا این پروژه مهم به اتمام برسد.

پزشکی درباره وضعیت نابسامان ساخت و سازها در تنکابن هم افزود: نظارت بر ساخت و سازها نسبت به گذشته بهتر شده است اما مهندسین باید متعهد باشند که این موضوع کم رنگ است البته شهرداری هم باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

کد خبر 4947182
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.