پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واگذاری ۵ بنای تاریخی مازندران به بخش خصوصی

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف اله فرزانه پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از بافت تاریخی شهر ساری، با اشاره به واگذاری ۱۰ ساله خانه رمدانی از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری به بخش خصوصی در اسفند ۹۶ افزود: واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی و ارائه تغییر کاربری زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی از سیاست‌های وزارتخانه متبوع به‌منظور حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی بابیان این مطلب که استفاده از این بناهای تاریخی و خانه‌های قدیمی و برگشت آن به جریان زندگی بهترین شیوه برای صیانت از این بخش میراث‌فرهنگی کشور و انتقال به نسل بعدی به شمار می‌آید یادآور شد: این بنا از سال ۸۴ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و از سال ۸۵ نیز اقدامات مرمتی آن آغازشده است.

فرزانه با اشاره به اینکه عدم وجود زمینه‌های اقتصادی در حوزه میراث‌فرهنگی منجر به تخریب بخش‌های عمده‌ای از آثار ارزشمند کشور شده است، تصریح کرد: منابع مالی برای حفظ آثار تاریخی محدود است ولی واگذاری درست به بخش خصوصی و برگشت این آثار فرهنگی به چرخه اقتصادی کشور ضمن تحول منطقه، نگاه به میراث فرهنگی به‌عنوان هزینه اضافه به دولت را اصلاح می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: تاکنون ۵ بنای تاریخی استان در شهرستان‌های چالوس، آمل، بابل و ساری از طریق صندوق احیا بناهای تاریخی، به بخش خصوصی واگذارشده است.

خانه رمدانی یکی از بناهای دوره‌ی قاجاریه و ازجمله آثار شاخص بافت شهرستان ساری محسوب می‌شود که به شماره ۱۲۵۴۹ در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 5018752
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.