پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واگذاری چشمه سورت مشروط به برنامه‌ریزی دقیق بخش‌خصوصی باشد

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با بیان اینکه فکر ورود بخش خصوصی برای ساماندهی منطقه چشمه سورت می‌تواند کارساز باشد، بر لزوم برنامه‌ریزی و جدیت کار از سوی این بخش تاکید کرد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری خانه ملت،محمد دامادی ، درباره واگذاری منطقه باداب سورت واقع در روستای مال‌خواست شهر ساری به بخش خصوصی اظهارنظر کرد و گفت: چشمه سورت یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران است که به دلیل شرایط کم نظیری که دارد می‌تواند بین‌المللی شود و سالانه افراد بی‌شماری برای بازدید از آن به ایران سفر کند.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به جاذبه بسیار بالای بخش چهاردانگه باید دولت راهکارها و سازکارهای خوبی برای رسیدگی به این جاذبه بکر و مهم گردشگری ارائه کنند، به همین دلیل فکر ورود بخش خصوصی برای ساماندهی این منطقه می‌تواند کارساز باشد؛ مشروط بر آنکه جدیت و برنامه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه چشمه سورت به دلیل عدم رسیدگی آسیب‌های بسیاری دیده است، ادامه داد: متاسفانه ورود بخش خصوصی همیشه نتیجه مثبتی نداشته است؛ به‌عنوان مثال آزادراه تهران- شمال چندین دهه است که به سرانجام نرسیده، یا موضوع جمع‌آوری زباله استان مازندران بیش از ۳ دهه مغفول مانده است.

 

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس همچنین تاکید کرد: دولت باید برنامه و رویکرد بخش خصوصی را با دقت بررسی کند و اگر به این نتیجه رسید که هنوز برای در دست گرفتن کار آمادگی لازم را ندارد، مانع از انتقال مسئولیت‌ها شود.

 

وی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشته‌ام دستور جدی از سوی وی برای رسیدگی به چشمه سورت ساری صادر شد، که شخصا به این دستور و شخص آقای سلطانی‌فر بسیار امیدوار هستم و امیدوارم امید مردم ساری در دولت تدبیر و امید، ناامید نشود.

 

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با بیان اینکه زمینی اطراف چشمه سورت متعلق به دامداران است بنابراین باید ابتدا حق آن‌ها داده شود، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران دور تا دور محوطه گردشگری باداب سورت را به میزان ۷۰ هکتار فنس‌کشی کرده است چراکه این منطقه جزو منابع ملی است و باید اداره منابع طبیعی به اداره کل میراث فرهنگی مازندران اجازه فعالیت گردشگری بدهد، به همین دلیل باید در وهله اول این منطقه گردشگری به سازمان میراث فرهنگی واگذار شود.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس شورای روستای مالخواست گفته است تا ۳ ماه دیگر تصمیم کمیته فنی میراث فرهنگی و منابع ملی برای واگذاری منطقه گردشگری باداب سورت به سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام می‌شود./

1 نظر
  1. Alireza Alishah می گوید

    اقای دامادی دچار فراموشی شدی سورت مال اروست میباشد با این حرفت ازدل مردم اروست ……

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.