پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار هواشناسی مازندران درباره بارش‌های رگباری

هواشناسی مازندران درباره وقوع آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی استان هشدار داد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مدیرکل هواشناسی مازندران به شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از چهارشنبه تا اواخر روز پنج شنبه در استان اشاره کرد و گفت: بارش رگباری باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما هشت تا ۱۵ درجه، رعدوبرق و بارش مخلوط باران و برف در مناطق مرتفع بالای ۲ هزار متر از پیامد‌های این سامانه است.

رضوی افزود: آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق ساحلی و جلگه‏ای – بالاآمدن آب رودخانه‌ها، مه آلود شدن، کاهش دید و ریزش سنگ در جاده‏ها و محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

او گفت: در این مدت پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهر‌ها، مقاوم‏سازی سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، برداشت شالی رسیده کشت دوم، آماده سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

طوفانی شدن دریای خزر بمدت چهار روز

رضوی همچنین به هشدار دریایی نیز اشاره کرد و گفت: از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: در این مدت بیشینه ارتفاع موج در مناطق نزدیک ساحل به دو و نیم متر و مناطق دور از ساحل به سه متر می‌رسد.

او با تاکید بر اجتناب از فعالیت‌های دریایی در این مدت گفت: خطر غرق شدن شناور‌های سبک و متوسط و شناور‌های صیادی، اختلال در تردد شناور‌های بزرگ و فعالیت‌های بندری و عمرانی ساحلی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.