پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار؛ آتش‌های ویرانگر در کمین مراتع و جنگل‌های شمالی

با اوج گیری دمای هوا

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره افزایش پتانسیل آتش سوزی و تنش دمایی در باغ‌ها و واحد‌های پرورش گل و دام و طیور و مراتع و جنگل‌های استان هشدار داد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت:با استقرار سامانه کم فشار سطح زمین از امروز تا پنج شنبه شاهد افزایش تدریجی و قابل ملاحظه دما در استان خواهیم بود.

احمدی افزود: در این مدت بیشینه دما در مناطق غربی بین ۳۱ تا ۳۵ درجه در مناطق مرکزی و شرقی استان بین ۳۵ تا ۳۹ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

او گفت: افزایش پتانسیل آتش سوزی و تنش دمایی در باغ‌ها و واحد‌های پرورش گل و دام و طیور و مراتع و جنگل‌های استان از تبعات این افزایش دما خواهد بود.

احمدی افزود: با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه بمناسبت عید قربان و احتمال حضور و تفرج مهمانان و مسافران در حاشیه رودخانه‌ها و جنگل‌ها در تعطیلات آخر هفته به همه مهمانان و هم استانی‌ها توصیه و تاکید می‌شود از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها و مراتع جداً خوددداری کنند و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع بالادست استان، هم استانی‌ها بویژه دهیاران و روستائیان ساکن در حاشیه جنگل در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی بلافاصله موارد را به نزدیکترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

او افزود: با توجه به افزایش دما و افزابش مصرف آب و برق به هم استانی‌ها توصیه می‌شود مدیریت بهینه مصرف آب و برق را لحاظ کنند.

احمدی گفت: بمنظور پیشگیری از بروز تلفات در واحد‌های پرورش دام و طیور و آسیب به گلخانه‌ها، تولید کنندگان نسبت به هوادهی و آماده کردن دستگاه‌های خنک کننده مه پاش اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: باغداران و کشاورزان نسبت به آبیاری باغ‌ها و محصولات زراعی در ساعات خنک روز اقدام کنند.

او گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی، نیروی یگان حفاظت و سایر نیرو‌های طرح جنگل‌داری استان برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، آمادگی کامل دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.